Rapport te breed - meerdere regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

1979am

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Berichten
20
Hallo,

Waarschijnlijk is het een heel simpele vraag, maar als ik een rapport maak van een grote query krijg ik de uitkomst in een horizale lijn.
Het schuiven lukt het niet.
Kan ik ook een rapport maken van een grote query die alles onderelkaar zet, zodat het op een A4 uitgeprint kan worden.

groeten,
Albert
 
Ik vraag me af hoe je het rapport hebt gemaakt; als je de wizard Rapporten gebruikt, kun je een papierformaat aanwijzen, en wordt alles in ieder geval op het rapport passend op de pagina gezet. Als je een snelrapport maakt, loop je inderdaad de kans dat alle velden naast elkaar komen te staan, en met veel velden loop je dan al snel van het papier af.
Het schuiven lukt het niet.
Wat bedoel je daarmee?
Als je het rapport in Ontwerweergave (Design view) opent, kun je elk veld qua grootte en positie aanpassen door te slepen. Daarbij zullen de labels in de koptekst staan, dus die moet je apart verplaatsen. Een rapport ontwerpen is een vervelend verhaal, omdat je zelf de bladspiegel moet berekenen. Als je marges van 1,5 cm links en rechts instelt, dan hou je 21-1,5-1,5=18 cm over als bladspiegel. Dat is in het ontwerp alleen te zien in de lineaal, die je dus in ieder geval aan moet zetten. En daarna moet er je bij het verplaatsen dus op letten dat alle tekstvakken binnen die 18 cm vallen. Laat je er één tot 19 cm staan, dan krijg je alleen voor dat veld al een extra pagina...
 
Ik gebruik wizard rapport; bij tabelvorm of kolomvorm komt die niet op 1 A4, met de optie uitgelijnd wel.
Met "het schuiven lukt niet" bedoel ik idd het ontwerpen van een rapport in de ontwerkweergave, zeer lastig.
Maar ik heb nu het rapport op 1 pagina!

Bedankt.

Albert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan