Reactie of query uitkomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zqwiqly

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
165
Hoi,

Ik zit met het volgende:

In mijn database houdt ik o.a. bij welke stempeltjes uitgegeven zijn en aan wie. Als een persoon de firma verlaat wordt zijn stempel teruggetrokken (lees: disabled) en mag ik die een jaar niet meer gebruiken. Tot zover geen problemen.

Op de achtergrond draait een query-tje, wat controleert of een teruggetrokken stempel al meer dan 1 jaar teruggetrokken is. Is dat zo, dan wordt de stempel weer vrijgegeven (lees: enabled), middels een bijwerkquery, en kan er weer gebruik van gemaakt worden.

Nou zou ik op het moment dat de query detecteert dat de stempel 1 jaar teruggetrokken is geweest, ook graag een berichtje op het scherm krijgen. Iets in de trant van 'Deze stempel is weer vrijgegeven'. Ik denk in de trant van 'Als uitkomst bijwerkquery = true dan ...' etc.
Of ergens anders een vinkje zetten dat de query true heeft als uitkomst..... en gebaseerd daarop het bericht weergeven. Ik denk dat ik er wel uitkom, middels wat omwegen, maar wellicht heeft iemand een briljant idee?

Ik hoor het graag,

Groet,

Zqwiqly

Edit mmm, zie net dat de titel niet echt jofel is... echter kan het niet meer veranderen!
 
Laatst bewerkt:
briljante ingeving, let op:

waarom geef je die meldingen niet op basis van een select query die je uitvoert voordat je je database update met een update query?
 
Hoi,

Als ik je goed begrijp eerst selecteren of een stempel die dag vrijkomt en dan een melding, en daarna de bijwerkquery?

Aaach.... terwijl ik zit te tikken zie ik hem! Yep, dat moet werken.
Thanks!

Groet,

Zqwiqly.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan