Recente data en archief data

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
465
Beste,

Ik heb een toepassingen waarin werkbonnen worden aangemaakt/gewijzigd. Hiervoor gebruik ik 3 tabellen:
- tblWerkbonnen_Hfd met algemene gegevens (Werkbnr/Datum/Klant/Type werkbon/...)
- tblWerkbonnen_Art met de artikelen die op werkbon worden gezet (Werkbnr/ArtNr/Aantal/Eenh.Prijs/...)
- tblWerkbonnen_Uren met de uren die de techniekers gemaakt hebben voor die werkbon (Werkbnr/WerkN_Nr/Datum/Aantal/Uurtarief/...)
De tabellen zitten in een SQL database en zijn gelinkt in Access.

In de tabellen zitten gegevens vanaf het jaar 2000 en beginnen aardig wat records te bevatten. Het programma wordt ook steeds trager en trager. De gebruiker wil wel dat de data behouden blijft. Hij heeft er geen problemen mee dat de recente data (tem 2015) in de huidige tabellen blijft staan (en dat alles dan terug sneller gaat) en dat de oudere data in 'archief'-tabellen komen waarbij alles dan wat trager gaat.

Ik zat zelf te denken aan een knop op het scherm waarmee gekozen kan worden tussen recente data/archief data waarbij 'recent' default is.

En nu mijn vraag:
- Ik wil 3 tabellen aanmaken op de SQL Server en linken in mijn toepassing: tblWerkbonnen_Hfd_Archief, tblWerkbonnen_Art_Archief, tblWerkbonnen_Uren_Archief
Op het ogenblik dat de gebruiker op de knop drukt voor archief-data wil ik:
- de huidige tabellen herbenoemen naar tblWerkbonnen_Hfd_Recent, tblWerkbonnen_Art_Recent, tblWerkbonnen_Uren_Recent
- de archief tabellen herbenoemen naar tblWerkbonnen_Hfd, tblWerkbonnen_Art, tblWerkbonnen_Uren

Is dit een goede oplossing? en hoe doe ik dit?
 
Je kunt de Recordsource van een formulier veranderen bij het starten, dus met een selectievakje op je startformulier (<Archief zien> of zo) kun je de bron bij het starten omzetten. Dan start het formulier met de juiste gegevens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan