Recipient address rejected: Relay access denied

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik ben nu niet thuis maar zit op de laptop elders. Echter: dit zou gewoon een vrij netwerk moeten zijn.


Volgens mij kan dit komen doordat ik via Wanadoo probeer te mailen, maar nu dus niet via Wanadoo ingelogd bent.
Kan iemand dit bevestigen, of nog mooier, een workaround geven?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen account bij jouw provider, maar probeer het volgende:

In Outlook:
Open de instellingen voor je e-mail bij wanadoo
Klik op tabblad Servers
Klik aan: Zie bijlage.

Zonder authenticatie vanaf een extern netwerk mag je normaal gesproken niets mailen.

Bovendien moet je, normaal gesproken, ervoor zorgen dat je bij de verzending van een nieuw bericht aangeeft dat de afzender jouw_email@wannadoo.nl is, en niet een ander e-mail account op een e-mail domein dat niet door wannadoo beheerd wordt.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • outlook_smtp_auth.JPG
    outlook_smtp_auth.JPG
    32,8 KB · Weergaven: 173
Laatst bewerkt:
Overigens is wat jij beschrijft Outlook Express, geen Outlook. Een aanzienlijk verschil.
Overigens gebruik ik Outlook 2003 en daar lijken de screenshots totaal niet op. Maaaar, back on topic.
 
Laatst bewerkt:
Overigens is wat jij beschrijft Outlook Express, geen Outlook. Een aanzienlijk verschil.

Goed, ik zal het je nog wel even laten zien:

Links Outlook Express, rechts Outlook2000

Zie het marginale verschil. Jouw verhaal van aanzienlijk verschil slaat dus, wat mij betreft, volstrekt nergens op.

Tijs
 

Bijlagen

  • oe_outlook_diff.JPG
    oe_outlook_diff.JPG
    65,3 KB · Weergaven: 120
Laatst bewerkt:
:confused: joehoe lieverd, als ik al aan kan geven dat jij een andere screenshot laat zien mag je me geloven als ik zeg dat ik dingen heb uitgeprobeerd en ze niet werken ;)

Met het grote verschil duidde ik alleen maar op dat er een groot verschil zit tussen OE en Outlook.

Overigens gebruik ik Outlook 2003 en die lijkt er totaal niet op. Maar: back ontopic :).
 
Laatst bewerkt:
Daar reageerde ik niet op, ik reageerde op je onterechte opmerking dat er grote verschillen zijn in de manier waarop pop3/smtp accounts in OE en Outlook worden aangegeven & ingesteld én je bewering dat het over Outlook Express ging, terwijl mijn bijlage van eerder wel degelijk Outlook2000 liet zien. Ik citeerde alleen je 3de post, niet de 2de.

Dat het m.b.t. het instellen van die optie niet werkt, dat staat los van die loze beweringen van je over 'foutieve' schermafdruk en dat er een wezenlijk verschil zou zijn tussen OE en Outlook voor wat betreft SMTP/POP3 instellingen.

//edit: aha.. ik heb gezien dat je je 3de posting hebt aangepast...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik gaf geen opmerking dat er grote verschillen zijn in de manier waarop pop3/smtp accounts in OE en Outlook worden aangegeven & ingesteld. Ik gaf aan dat er tussen de programma's verschillen zitten.

Echter: pak Outlook 2003 erbij en Outlook Express 6.0 en je zult wel degelijk zien dat ze totaal niet op elkaar lijken. Wat ik nog niet eens gezegd had dus ;).

Mijn fout inderdaad dat ik aangaf dat je met OE bezig was, excuus.

Nu back ontopic graag want dit lost mijn probleem niet op ;).
 
Jazeker, dat is de tip die dnties ook al gaf, en ikzelf geprobeerd had.
Dat is de eerste hit op google :).

Gezien ik geen provider hier ken wilde ik graag een workaround :D.
 
Ik zit hier dus op XS4ALL. Probleem: smtp.xs4all.nl vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord.
Maar die heb ik dus alleen van Wanadoo..

Echter: Wanadoo weigert E-mail te versturen als ik dit via XS4ALL wil doen.

Probleem :confused: . Dit moet toch wel op te lossen zijn zou je zeggen.
 
Je moet als uitgaande SMTP-server natuurlijk wel die van wannadoo aangeven, NIET die van xs4all, en dan in het gedeelte van "Voor deze server is verificatie vereist" je wannadoo (pop3-)aanmeldnaam & password invullen.

Geef anders even een duidelijk schermafdruk hoe je je SMTP en POP3 instellingen nu hebt staan.

Eventueel kan het ook zo zijn dat wannadoo het helemaal niet toestaat vanaf een ander netwerk te verbinden met hun smtp-server (al dan niet met wannadoo authenticatie). In dat geval heb ik geen opties voor je.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals; met verificatie heb ik al geprobeerd en Wanadoo accepteert het niet :).
Ik vermoed dus dat Wanadoo dit volledig blokkeert om de spam tegen te gaan.

Ook worden de berichten niet verwijderd vd server, terwijl dit wel zou moeten. Ik vermoed dat dit hiermee te maken heeft.

Wat ik dus graag zou willen zien is een mogelijkheid om dit te bypassen.
 
Toch voor de volledigheid 1 vraagje:
Heb je in het Internet Mail profiel in het tabblad Algemeen wel het Wannadoo e-mail adres opgegeven als je e-mail én antwoordadres?

Misschien doet de mailserver van Wannadoo daar moeilijk over, vandaar.

Dit natuurlijk combineren met geauthenticeerde verbinding met de smtp-server van wannadoo in het Servers tabblad.

Tijs.
 
Sorry als ik misschien wat geïrriteerd reageer(de) ;).

Normaliter is alles wat je niet invult; default. Een antwoord adres hoef je dan in principe ook niet in te vullen, tenzij deze afwijkt van het binnenkomende adres.
Voor securigheid zal ik het toch proberen.

Verder gewoon smtp.wanadoo, authenticatie en zelfde inlogcodes gebruiken als inkomende E-mail.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan