records tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaaspeter

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Berichten
377
Hallo allemaal,

Mijn probleem is het volgende:

Ik moet namelijk steeds een lijst met acties terug laten komen. Opzich is dit niet moeilijk alleen moet dit steeds speciafiek aan een training worden verbonden.

Dus bij elke training moet ik dus de zelfde actielijst weer hebben.

Verder moet ik daarbij een datum invullen van voldaan op en voldoen voor.

Is dit mogelijk zo ja hoe? Ik snap er namelijk niks meer van.

Mijn idee is eigenlijk dat ik een form heb met de gegevens over het project en daaronder meteen de acties die ik moet uitvoeren en de twee datum velden moeten daar bij staan.

Alvast bedankt!

Klaaspeter :)
 
Maak een formulier met (behalve de tekstvakken voor de datum) een keuzelijst die de trainingen selecteert. Als je per training aparte acties hebt, dan kun je die wel via een subformulier tonen, dat je dan koppelt aan de geselecteerde training. De uiterste betaaldatum is een simpele formule: [factuurdatum] + [Betaaltermijn]. Dat laat je dus uitrekenen door Access.
 
Hey OctaFish

Ik denk dat ik het niet helemaal goed heb uitgelegd.

Ik heb een form daarin voer ik alle informatie in over de training zelf.
daaronder wil ik alle acties laten tonen voor die training.

Bij elke training zijn de zelfde acties alleen zijn de datum's anders waardoor ik per training dit apart moet invullen. Nu wil ik dus dat de acties die ik moet doen allemaal al onder de informatie over de training komen te staan alleen met geen datum's erbij. Ze moeten wel gekoppeld worden aan de trainings id zodat ze aan elkaar verbonden zijn.

Hoop dat het zo duidelijker is. Had wel een bestandje maar was 1mb zelfs gezipt...

Mocht je het bestandje willen zien dan zal ik hem wel ergens uploaden.

Alvast bedankt!
 
Mijn eerste idee is:

ik zet mijn standaard acties in tabel 1
bij het toevoegen van een nieuwe training moet komen alle standaard acties in het form te staan (tabel 1 aanroepen zeg maar)
bij het opslaan worden de gegevens naar tabel 2 weg geschreven zodat tabel 1 niet veranderd.

Mijn tweede idee is:
Ik zet mijn standaard acties in tabel 1
Bij het toevoegen komen alle standaard acties in het form te staan.

Maar aan de linker en rechterkant komen dan de datum van voldoen voor en voldaan op uit en in het midden de standaard acties.

Dit zou betekenen kwa tabellen.

tabel 2 (voldaan voor) tabel 1(standaard acties) tabel 2(voldaan op)

Alleen snap ik niet hoe ik het dan voor elkaar krijg dat tabel 1 naar tabel 2 gaat....

Weet niet of ik zo juist denk...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan