• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Reeks doortrekken werkt niet

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

ExcelNerd92

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2022
Berichten
28
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
Excel 365
Goedmorgen,

Ik probeer in mijn Excel een reeks door te trekken. In cel A1 begin ik met 1 en in cel A2 staat een 2 en in cel A3 staat een 3.
Ik selecteer A1 t/m A3 met mijn linker muisknop. Vervolgens trek ik deze door en nu verschijnt in elke cel een 1.

Als ik doortrek met met mijn rechter muisknop dan is enkel de optie "Cellen kopiëren" beschikbaar. De andere opties zijn wel zichtbaar, maar zijn uitgegrijst.

In opties -> geavanceerd staat "vulgreep en cellen slepen en neerzetten inschakelen" aangevinkt evenals het "Overschrijven cellen bevestigen".

In andere Excel bestanden die ik heb kan het wel.

Wat doe ik verkeerd.
 
Als je A1 tot A3 selecteerd, dan zie je rechtsonder een klein zwart vierkantje. Hier neem je vast met linker muisknop en trek je door.

1714988675265.png
 
Goedemorgen Tech8, bedankt voor je reactie.
Dat heb ik gedaan, maar wanneer ik dat doe wordt Cel A1 gekopieerd t/m waar ik het doortrek.
Vervolgens staat er in al die cellen een '1'.
 
Ik snap al waar het door komt.
Doortrekken werkt niet wanneer een filter actief is in het tabblad.
 
En bedankt voor de terugkoppeling! 👍
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan