• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reeks maken met letters (icm cijfers)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieke1985

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Berichten
101
Hoi,

Ik vraag me af of het volgende mogelijk is:
Ik gebruik regelmatig bepaalde codes met beginnend met een letter en daarna 8 cijfers en eindigend op -a, -b, -c etc.

Bijvoorbeeld:
K42041795-a
K42041795-b
K42041795-c

Is het mogelijk om alleen K42041795-a in te voeren en dan door te trekken zodat er automatisch b, c, d, e etc. achter komt te staan?

extra info: De beginletter is altijd hetzelfde, de cijfers niet.

Bedankt.
 
Mieke,

Kort en goed gezegd, dit kan niet. Excel kan een numeriek patroon met de vulgreep wel doorrekenen maar
met a,b,c en dergelijke kan dit niet.
Wel kan hij het weer met bijvoorbeeld de maanden van het jaar of de weekdagen maar dit is omdat deze als
lijst ooit in Excel is ingebracht. Ga maar eens kijken bij: Office-Knop, Opties voor Excel, Populair, Aangepaste lijsten bewerken.
Je zou de codes K42041795-a t/m K42041795-e bijvoorbeeld in kunnen brengen maar je zal dit dan
moeten doen bij iedere nieuwe code en dat lijkt mij veel te veel werk.

Sorry, gaat niet werken.

Veel Succes.
 
Zo gaat het wel (zie bijlage met uitleg)
 

Bijlagen

  • Mieke 1985.xlsm
    89,7 KB · Weergaven: 29
Code:
=LINKS(A1;LENGTE(A1)-1)&TEKEN(CODE(RECHTS(A1;1))+1)
als je eerst coce in A1 staat,deze fomule onder je eerste code zet, en dan door trekken.
 
Laatst bewerkt:
De oplossing van jolivanes werkt perfect! Heel erg bedankt voor de oplossing en uitleg. :thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan