refresh of f5

Status
Niet open voor verdere reacties.

henke2664

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2016
Berichten
6
Ik heb een database met daarin verschillende tabellen, maar als ik het formulier gebruik wat gebaseerd is op deze tabellen dan werkt dat op zich prima. Heb dan ook bijvoorbeeld 6 records ingevoerd.
Maar als ik dan de tabel wil bekijken in de gegevensblad weergave is hij leeg, totdat ik op F5 druk om te refreshen, dan komen de records in beeld.
Als ik bijvoorbeeld op het formulier een nieuw team toevoeg, en ik wil die gaan gebruiken op een ander formulier waar hij middels een keuzelijst zou moeten komen komt dat alleen na het intoetsen van F5

Mis ik nu iets wezenlijks of moet er op de formulieren is gedaan worden, waardoor dit niet meer hoeft.

Als leek denk ik aan een me.refresh commando maar waar dat moet ?
 
Maar als ik dan de tabel wil bekijken in de gegevensblad weergave is hij leeg, totdat ik op F5 druk om te refreshen, dan komen de records in beeld.
Waarom je dat zou willen, is mij een raadsel. Het heeft volgens mij ook niet zoveel met je probleem te maken. Maar zolang het formulier openstaat, is de recordset niet bijgewerkt. Je moet dus sowieso eerst het formulier afsluiten en dan pas de tabel openen. Dan zal je zien dat er niets aan de hand is met je tabel.
Dit:
Als ik bijvoorbeeld op het formulier een nieuw team toevoeg, en ik wil die gaan gebruiken op een ander formulier waar hij middels een keuzelijst zou moeten komen komt dat alleen na het intoetsen van F5
duidt op een verkeerde opbouw van je formulier. En daar zou ik dus eerst de fout zoeken. Je geeft min of meer in je verhaal aan dat je formulier is gebaseerd op meerdere tabellen, en daar gaat het dus fout. Je kunt best meerdere tabellen in een formulier gebruiken, maar je formulier moet voor de invoer altijd gebaseerd zijn op één tabel. En daar twijfel ik bij jou dus aan.
Ik zou dus graag een voorbeeldje zien :).
 
Het probleem was blijkbaar dat de tabellen ook nog met gegevens bladweergave open stonden. Als ik alleen het formulier gebruik gaat het prima.
 
Zoals ik al zei: waarom zou je ze allebei tegelijk open hebben staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan