Regedit: path klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoora

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2011
Berichten
15
Dag allemaal,

Ik heb geen idee waar ik dit moest plaatsen, maar omdat het register onder software valt zet ik het maar hier.

Ik wilde vandaag een statisch ip instellen. Daarvoor wilde ik eerst mijn huidige ip gegevens opzoeken, maar ik liep al meteen vast bij het commando ipconfig /all. Als ik deze intyp in het command window dan krijg ik de volgende melding: ipconfig wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Na wat googlen vond ik hier iemand met hetzelfde probleem: http://computertotaal.nl/forumarchief/7-os-windows/142300-ipconfig
Een van de mensen die hielp noemde dat het mogelijk was dat het path onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Environment niet goed opgegeven stond in de regedit: namelijk als REG_SZ in plaats van als REG_EXPAND_SZ. (zie het antwoord van DarthV op 25 april). Dit is bij mij het geval. Sterker nog, de key omschrijving klopte ook niet.
Nu kon ik door rechtermuisklik > aanpassen de omschrijving veranderen naar %SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 4.1\bin;, dit is dus nu ook wat hij aangeeft als ik path intyp in het command window, maar de key is nog steeds geen REG_EXPAND_SZ en het commando ipconfig werkt dus ook nog steeds niet.

Mijn vraag; hoe verander ik dit dan terug?
Ik werk met windows 7 64 bit
 
Doe eens het volgende commando:
echo %path%
Dan kun je zien welke mappen er allemaal in staan.

ipconfig.exe staat normaal gesproken in %SystemRoot%\system32
Is hij daar wel aanwezig?
Controleer dat eens met het commando:
dir %SystemRoot%\system32\ipconfig.exe
 
Laatst bewerkt:
@srpchulp, ja ik run opdrachtpromp als admin
@edmoor bij de echo %path% geeft hij aan: %SystemRoot%\sytem32 ;%SystemRoot% ;%SystemRoot\System32\Wbem; C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 4.1\bin;
Bij de tweede opdracht krijgt ik de Window IP configuratie
 
Gebruik dan eens dit commando:
%SystemRoot%\System32\ipconfig.exe

Dit is fout in je path:
%SystemRoot%\sytem32

Er staat sytem32 in plaats van System32
 
Laatst bewerkt:
Als ik dat commando gebruik dan geeft hij ook gewoon een Windows IP-configuratie.

Er staat inderdaad echt system32, hoe repareer ik dan zo'n fout in het path?
 
In je vorige bericht laat je zien dat er %SystemRoot%\sytem32 en het moet %SystemRoot%\System32 zijn.

Welke Windows heb je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan