• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel op een sticker blad plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johande

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2015
Berichten
47
Wie kan mij helpen met een VBA code voor het plaatsen van gegevens van Blad Sticker op het blad Sticker1.
Sticker 1 is de indeling van een stickerblad en elke regel van blad sticker zou opvolgend in de samengevoegde cellen moeten komen.

eerst A1 dan B1 dan A7 dan B7 enz.
Zie der reacties graag tegemoet.
 

Bijlagen

  • Stickers.xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Ik zou de tip ook gebruiken. Als je het met VBA wil, gebruik dan geen samengevoegde cellen. Je kan de rijhoogte en kolombreedte toch aanpassen? Wat moet er gebeuren als er meer dan 16 stickers geprint moeten worden?
Het kan overigens ook vrij eenvoudig met formules.

Code:
Sub VenA()
  ar = Sheets("Sticker").Cells(1).CurrentRegion
  Set d = CreateObject("Scripting.Dictionary")
  For j = 1 To UBound(ar) Step 2
    c00 = ar(j, 1) & "-" & ar(j, 2) & "stuks-" & ar(j, 5) & "-" & ar(j, 6) & "-" & ar(j, 7)
    If j = UBound(ar) And UBound(ar) Mod 2 = 1 Then c01 = "" Else c01 = ar(j + 1, 1) & "-" & ar(j + 1, 2) & "stuks-" & ar(j + 1, 5) & "-" & ar(j + 1, 6) & "-" & ar(j + 1, 7)
    d(ar(j, 1)) = Array(c00, c01)
  Next j
  Sheets("Sheet1").Cells(1).Resize(d.Count, 2) = Application.Index(d.items, 0, 0)
End Sub
 

Bijlagen

  • Stickers.xlsb
    19,3 KB · Weergaven: 44
Fijn dat jullie er op reageren.
Mijn dank hiervoor.

Ja dat het in Word gaat weet ik maar er zij nog meer mogelijkheden die ik ermee moet gaan printen.
Zoals materiaal lengte en type. en ben ook bezig met QL code zo op een blad te krijgen.

Als het zoals VenA heeft laten werken kan ik dit op meerdere bladen gaan toepassen.

VenA als het blad vol is moet het volgende blad gevuld worden zou de mogelijkheid zijn om dit op jou VBA script toe te voegen?
Werkt trouwens precies hoe ik het wilde. (zonder samen gevoegde cellen. DANK.
 
Mijn grootste zorg is dat je in excel tot op de millimeter precies met uitzoeken hoe het geprintte op het stickervel uitkomt.
Dat is in excel niet makkelijk, en in word wel makkelijk.
Met QL-code bedoel je zeker QR-codes.
Dat is ook mogelijk, zie https://code.adonline.id.au/qr-codes-in-microsoft-word/
 
Ja sorry bedoel QR code.
Dus als ik jou begrijp kan ik beter via VBA een koppeling maken met Word en daarin de stickers generen.

Zoals VenA het heeft gemaakt zou het ook moeten werken.
Maar ben er eigenlijk wel benieuwd naar wat beter en degelijker is.
 
Je hebt geen VBA koppeling tussen word en excel nodig.
De verzendlijst/label maakt zelf de koppeling met excel, zie nogmaals de links in bericht#2.
 
Wel als ik wil werken vanuit Excel en dan automatisch de stickers wil laten printen zonder word op te starten.
Ik heb nu knoppen aangemaakt en daar print ik de zaagbonnen mee.
Vrachtbrieven. dus ik wil het zo gebruiksvriendelijk maken voor elk die er mee werkt.

Dan zou het toch een koppeling worden via VBA en met word op de achtergrond de stickers uitwerken..
 
En zo wordt de vraag steeds weer anders. Bedenk eerst wat het allemaal moet worden en stel dan de vraag over iets waar je nog tegenaan loopt.
 
Laatst bewerkt:
VenA

Ik heb een vraag waarom is het bestand opgeslagen als Binair en niet als werkblad met macro's?
Heeft dit een rede?

En nee mijn vraag blijft duidelijk maar krijg andere info van iemand en daar wilde ik meer van weten.
ik ga verder met de code van u.

Dus mijn vraag staat nog steeds.
 
Een .xlsb is over het algemeen wat kleiner dan een .xlsm en opent vaak wat sneller. (zal met jouw voorbeeldje niets uitmaken)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan