• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel toevoegen als regel er boven gevuld word

Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
1.183
Ik wil graag een regel toevoegen onder een de regel waar ik wat invoer..
Dus als ik een lijstwerk heb moet er altijd een lege regel onder komen.
Als ik die lege regel weer vul dan komt er weer een regel onder enz.

En zo ja kan ik dan de opmaak overnemen van de regel er boven.

Heb al aardig wat gelezen over invoegen maar kan het niet vinden, kunnen julie mij hierbij helpen.

groet HWV
 
Beste HWV ;)

Kijk eens naar de volgende topic hier.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Bestaande code

Code:
sub tst
for i=1 to 1000 'vul hier eindregel in
if cells(i,1)&cells(i,2)="12345Voorbeeld" then
cells(i+1,1).entirerow.rows.insert
end if
next i
end sub

Beste bedankt voor de input , en het wijzen op een eerdere vraag van mij.
Zoals je ziet moet daar een waarde ingegeven worden en gebeurd deze niet automatich.
Wat ik nu wil is zodra de lege regel gevuld wordt dat er een lege regel onder komt., zonder dat er op een knop gedrukt moet worden.

Maar wel oplettend van je :)

Groet HWV
 
Beste,

Weer bedankt voor de input.
Maar niet wat ik bedoel. Om mijn uitleg wat kracht bij te zetten heb ik een voorbeeld bestand geplaatst.
Hier kan je zien dat ik na regel 18 waar "10" in staat er nog maar twee regels leeg zijn.
Nu wil ik zodra ik in regel 19 kolo a een teks of waarde invoer dat er dan een regel toegevoegd word zolas de regel 18.

Ik hoop zo meer duidelijkheid te hebben gegeven ov mijn probleem.

Groet HWV
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xls
    22,5 KB · Weergaven: 47
Met welke versie van Excel werk je.

In Excel 2003 kun je gebruik maken van Lijst.
Selecteer de gegevens en klik op Data > lijst. Als je in de laatste cel op tab drukt wordt de opmaak van de rij er boven overgenomen incl. de formules.
Je kunt per kolom automatisch een totaal weergeven.

In Excel 2007 kun je gebruik maken van Opmaken als tabel. Als je in de laatste cel op tab drukt wordt de opmaak van de rij er boven overgenomen incl. de formules.
Je kunt per kolom automatisch een totaal weergeven.
 
hé dat dat er ook in zit.

Bedankt voor de input , hier mee weer wat meer geleerd over excel.
Ik ben bezig om een aantal formulieren aan het maken, denk aan een bestellijst, offerteformulier orderbon enz.
De mensen die er mee gaan werken snappen dat de pc aangezet oet worden en dat is het.
Ik wil de lijst zo makkelijk mogelijk houden.
Op zich werkt het goed maar krijg kolom boven in beeld en dat is niet de bedoeling.

Kan het niet anders via vba

groet HWV
 
Ik heb nog even een voorbeeld gemaakt voor opmaken als tabel in Excel 2007
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 69
bedankt

Ik heb het geprobeerd, is een leuke functie die ik zeker ga uitproberen.
Hij neem enkel niet de opmaak van de regel er boven me , wel de formule. !

Ik hoop dat er ook nog een functie is die de opmaak mee neemt..

Graag zou ik ook een toepassing willen vinden in VBA of is dit onmogelijk

groet HWV
 
Laatst bewerkt:
De opmaak wordt ook meegenomen.
Je moet dan wel alle rijen - boven de nieuw te maken rij - van een opmaak voorzien. Als je daarna in de laatse cel op tab drukt wordt de opmaak meegenomen.

In mijn voorbeeld kun a2 tm d3 van een opmaak voorzien. Druk dan in d3 op tab.

In VBA moet dit ook kunnen, maar daar kan ik je nog niet mee helpen.
 
toch bedankt

Jen bedankt voor je input, heb er zeker wat aan. ;-)

Graag zou ik dit toch willen proberen in VBA , is er iemand die hier ervaring mee heeft, of hier voor mij een oplossing voor heeft buirten de oplossing van jen

Groet HWV
 
Regel invoegen

Ik heb het uitgebreid geprobeerd maar loop tegen het volgende op:
Het werkt perfect komt elke keer een nieuwe regel BIJ, maar deze wordt er niet extra ingevoegd.
Ik heb onder dit gedeelt nog tekst staan die mee naar beneden moet schuiven.
hij neemt dan ook de opmaak niet mee van kolom B.
Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken

Groet HWV
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xls
    15,5 KB · Weergaven: 41
Soms los je iets op met VBA-code, soms met de opzet/struktuur van je werkblad. Door een goed doordachte opzet van een werkblad kun je veel code en eventuele fouten voorkomen.
Als je ervoor zorgt dat de invoer van nieuwe gegevens niet tot een wijziging van de struktuur van je werkblad leidt, is code overbodig.
Een belangrijk struktuurbeginsel is: gebruik een werkmap als gegevens magazijn met submagazijnen (werkbladen). Regel de gebruikersaktiviteiten met een userform (dat niet voor niets zo heet).
Schrijf vanuit het userform de gebruikersaktiviteiten weg naar/in het (sub)magazijn. Zo kan de gebruiker niets verstoren in het magazijn.
Jouw vraag wordt met zo'n opzet overbodig, als je ervoor zorgt dat er geen interferentie is tussen de gegevens. Bovendien doet de opmaak er dan nauwelijks tot niet toe.
 
Dit geef duidelijkheid

SNB,

Bedankt voor uw duidelijke uitleg.
U heeft helemaal gelijk als u zeg dat het via een userform moet gebeuren.
Ik heb op het form wel enige voorbeelden voorbij zien schuiven die inderdaad de gevens wegschrijf op de juiste plek. Dit is ook in de optie die ik nu heb gebruikt één van de mogelijkhden om een userform te gebruiken.
Op dit moment zie ik het licht nog niet hoe ik dit zelf moet bouwen , en zoals gezegd moet je dingen doen naar je kunde..
Ik probeer met de dag bij te leren, maar dit weet ik dit snap ik( wel in een andere vorm als mijn voorbeeld) en hoe ik dit in mijn Order, offerte en bestelforulier moet inbouwen ben ik nog niet achter.

Ik hoop dat er iemand is die hier ondersteuning aan kan bieden

Groet HWV
 
Laatst bewerkt:
HWV,

Hier kun je misschien wel wat uit halen.

Je kunt natuurlijk ook op papier een indeling maken zoals je denk dat het moet worden.
Dan een formulier hier naar inrichten en laten lopen zodat je kunt zien hoe het is.
Maak 3 formulieren Order - Offerte - Bestel, (het kan misschien anders) om te beginnen niet gelijk te moeilijk.
Als het naar je zin is kun je de code gaan maken.
Er zijn zat voorbeelden te vinden over het vullen van een formulier en over de gegevens wegschijven.
Het is wel even zoeken en uit proberen, kom je er niet uit kun je altijd hier de vragen stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan