• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels met exact dezelfde inhoud identificeren, 1 overhouden en de andere verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berkenbosch

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2012
Berichten
24
Ik beschik over een groot bestand (ongeveer 10000 regels en ongeveer 30 kolommen) waar door de gebruikte query veel exact dezelfde regels zitten. Echter soms is er ook in slechts een cel een verschillende waarde.
Is er een slimme manier waarop ik elke exacte kopie kan identificeren en verwijderen, zodat ik slechts unieke regels overhoud?
 
met een stukje vba zou ik me daar wel iets kunnen bij bedenken, maar anders lijkt het me veel handwerk om een formule te maken die eerst alle 30 cellen op 1 rij samenvoegt en daarna die samengevoegde cellen onderling te gaan vergelijken.
 
Gebruik uitgebreid filter (advanced filter).
 
Vanaf excel 2007 kan excel dit standaard voor je oplossen:

Selecteer je gegevens ga in het lint naar gegegens en vervolgens naar dubbele waarden verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan