• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels na openen ingevoerd kopieren naar werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Berichten
369
Is het mogelijk om de regels die na het openen van bestand 1 zijn ingevoerd (kan iedere keer een ander aantal regels zijn) te kopieren (dus niet verwijderen uit bestand 1!) naar bestand 2 (ook excel) als in bijvoorbeeld kolom H een J of Ja staat?

De kopie regels moeten in bestand 2 onder de laatst ingevulde regel (dus de 1e lege regel) wordt geplakt.

Gerald
 
Beste Gerald Baalhuis ;)

Ziehier een voorbeeldje dat hier al eens werd geplaatst.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Rijen wegschrijven naar tabblad 2 als er in kolom J, ja staat.xls
    50,5 KB · Weergaven: 32
Danny,

Dit lijkt er inderdaad heel veel op. Iets soortgelijks had ik al gevonden, maar het doet niet helemaal wat ik wil.
De regels die gekopieerd worden moeten nl. naar een ander bestand gekopieerd (wel excel uiteraard) en dan, zoals in jouw voorbeeld bestand, onderaan de laatste regel 'geplakt' worden. De originele regels moeten blijven staan.

Gerald.
 
Beste Gerald Baalhuis ;)

Misschien heb je hier iets aan.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Ik ben er bijna.

Wat het mooiste zou zijn:
zodra het bestand wordt geopend worden de aanwezige regels vanaf rij 2 gewist.
De vandaag ontvangen geneesmiddelen worden ingescand en er wordt via vert.zoeken() gekeken of het middel ontblisterd moet worden (j, Ja, JA enz. in kolom I).
m.b.v. VBA/macro worden na invoer van alle ontvangen geneesmiddelen de regels met een J/Ja/JA in kolom I gekopieerd naar de eerste lege regel in een ander bestand (te ontblisteren.xlsm).
Na het kopieren kan het huidige bestand opgeslagen worden.

Gerald
 
Je spreekt jezelf wel tegen nl. in je eerste post zeg je dat de originele regels moeten blijven staan, in je laatste post wil je bij het openen alle regels vanaf regel 2 verwijderen ??
Post anders eens een voorbeeldbestandje met wat je al hebt. Dit is makkelijker om de code te schrijven
 
Eenvoudiger lijkt mij:

een sjabloon (xlt) met
- de gegevens van rij 1 in werkblad invoer
- een werkblad export
- de uitgebreid filter criteria in kolom K en verder in werkblad invoer
invoer van gegevens + aanduiding wel/niet filteren
geavanceerd filter de gegevens met j in kolom x naar apart werkblad
kopieer dat werkblad (daarmee wordt het automatisch een Excelbestand)
sla dat Excelbestand op.

Code:
workbooks.add "sjabloon.xlt"
sheets("invoer").cells(1,1).currentregion xlfiltercopy, sheets("invoer").cells(1,11).currentregion,sheets("export").cells(1,1)
sheets.("export").copy
Ativeworkbook.Saveas "C:\uitpaklijst" & format(Date,"_yyyy_mm_dd") & ".xls"
 
Laatst bewerkt:
Beste Rudi, je hebt gelijk, maar dat komt omdat nu met de macro telkens alle regels gekopieerd worden (als er een j/ja staat in kolom I). Het is eigenlijk de bedoeling dat alleen de geneesmiddelen die op die dag ontvangen zijn worden gekopieerd als aan de voorwaarde wordt voldaan.

Ook kreeg ik van mij collega te horen dat vanuit het softwarepakket dat wij gebruiken eenvoudig een lijst gegenereerd kan worden (in Excel) waar in staat wat er besteld is.
(bijgevoegd, heet 'bestelde artikelen.xls').
Van dit bestand heb ik eigenlijk alleen de rijen na rij 3 nodig en de kolommen B, E, F en G.

De werkmap waarin we de bestelling willen gaan verwerken (ontvangst bestelling) zou naar mijn idee dan als volgt gevuld kunnen worden:
(eventueel met een user form?)
scan één voor één de artikelen. Alle scancodes staan in het tabblad 'data' van de werkmap 'ontvangst bestelling.xlsx.
Met verticaal zoeken zou dan het ZI nummer en de waarde (ja/nee) uit kolom D gezocht moeten worden in tabblad Data.

Als het ZI nummer gevonden is (dat staat dus niet op de verpakking, maar wel in de lijst van de bestelde artikelen) zou het betreffende middel uit het werkblad 'bestelde artikelen.xls' opgehaald moeten worden, samen met de gegevens uit de kolommen F en G (resp. aantal per verpakking en aantal verpakkingen).
De gebruiker moet dan in kolommen F en G van het werkblad 'ontvangen bestellingen' nog het chargenummer en de vervaldatum moeten invullen.

Hierna wordt met de knop 'kopieer' alles gekopieerd naar een ander bestand (dat lukt mij nog niet) als er in kolom J dus een j/Ja/JA staat. Kolom J hoeft dan trouwens niet gekopieerd te worden, want we weten dan al of het ontblisterd moet worden.

Als de werkmap 'te ontblisteren.xslx' gevuld is heb ik daarvoor eigenlijk ook nog een aantal 'wensen', (met name over de vervaldatum) maar ik wil eerst dit maar eens voor elkaar krijgen.

Gerald
 

Bijlagen

  • bestelde artikelen.xls
    28 KB · Weergaven: 39
  • te ontblisteren.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 45
  • ontvangst bestelling.rar
    63,2 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan