Reisboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Demeulenaere

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Berichten
3
Hoi, ik wil graag een reisboek maken waarbij de tekst zich in drie kolommen verdeeld per pagina. De tekst op het einde van de pagina van kolom 3 loopt dan weer over naar het begin van kolom 1 op de volgende pagina. Op die manier kan ik het boek bundelen in in de stuurtas van mijn fiets plaatsen (zoals op bijgaande foto te zien is. Bestaat hiervoor een sjabloon of hoe moet ik dat aanpakken?
 

Bijlagen

  • Scan0001.jpg
    Scan0001.jpg
    559,4 KB · Weergaven: 53
Dit is met Word eenvoudig te maken.
Eerst de grootte van je pagina bepalen dan 3 kolommen invoegen.
 
Eerst de grootte van je pagina bepalen dan 3 kolommen invoegen.
Technisch onjuist; de meeste mensen weten dit niet, maar Word werkt altijd in kolommen. De standaard daarbij is één kolom, en dat is dus waar je mee werkt als je een nieuw document maakt. Kolommen is een sectie-eigenschap. Wil je meer kolommen zien, dan verander je dus voor de actieve sectie (dat is de sectie waarin je werkt) van één naar drie kolommen. De grootte van de pagina bepalen is dus nergens voor nodig, want je zult, mag ik aannemen, je paginaformaat niet willen veranderen. De grootte blijft dus hetzelfde (A4, A3 etc). Wellicht wil je een grotere bladspiegel (kleinere marges) om de marges van de kolommen op te vangen, en zo meer tekst te houden.
Kolommen vind je in het menu <Indeling>, waar je een knop <Kolommen> hebt. Verander daar één kolom naar drie kolommen en je bent er.
In je voorbeeld lijk je verschillende afmetingen voor de kolommen te hebben, en die kun je instellen (net als de ruimte tussen de kolommen) als je de optie <Meer kolommen> kiest. Niet alleen kun je daar het aantal kolommen hoger maken, maar dus ook de opmaak van de kolommen aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan