• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenen met geld en gewicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuurar

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Berichten
392
Weet iemand hoe ik excel kan laten rekenen met gewicht en geld ?

bv. 40 x € 0.50 is € 20,00 en dat weegt dan 312 gram.

Nu zou ik graag willen dat excel de kilo prijs uitrekend. zodat als ik bv 528 gram heb ik weet hoeveel geld het is zonder te tellen.

waarschijnlijk is het een makkelijk rekensommentje maar ik zie het ff niet:eek:


Bedankt alvast
 
Dat kun je met een kruis vergelijking.

312 : 20
1000 : x

Hier staat: 312 gram staat tot 20 euro = 1000 gram staat tot X

Dan ga je vermenigvuldigen en delen:
1000 x 20 / 312
Dan heb je als uitkomst: € 64,10

Kun je dat is een formule kwijt?
 
Laatst bewerkt:
Ja dat gaat wel lukken !
Zat meer beetje met hoe ik dat moest berekenen :eek:

Heel erg bedankt voor de oplossing !
 
@krolik Als dat het enige is wat je heb op te merken op deze vraag, dan vraag ik je met klem dit soort opmerkingen achterwege te laten.
 
Beste schuurar ;)

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Geld tellen.xls
    18,5 KB · Weergaven: 343
@krolik Als dat het enige is wat je heb op te merken op deze vraag, dan vraag ik je met klem dit soort opmerkingen achterwege te laten.
Tja, een vraagstukje waarvan (in mijn tijd toch) de oplossing in het vijfde leerjaar van de lagere school werd aangeleerd. Je vraagt je soms af wat kinderen nog leren tegenwoordig. Ik ben trouwens ook wel eens een Nederlands computerforum tegengekomen (NIET Helpmij) waarvan zelfs de eigenaren/moderatoren geen zin konden schrijven zonder fouten.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat er mensen zijn die alles onthouden wat ze op school geleerd hebben !
schuurar,
Je hoeft niet alles te onthouden wat je op school geleerd hebt (maar meegenomen is het wel als je dat wel kunt),
maar het kennen van sommige basisvaardigheden is in het leven wel nodig om je "staande" te kunnen houden.
Het verband tussen kilogram en gram is er daar - redelijkerwijs gesproken - één van.
 
We kunnen niet allemaal het zelfde! (gelukkig)
De een is beter in rekenen en de ander spreekt vloeiend 5 talen.
en zo kan ik nog wel 10 dingen verzinnen!

Maar dit heeft helemaal niets meer met mijn vraag te maken dusssss
beetje onzinnig en zonde van het forum!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan