• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rekenen met minuten in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pudola

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2017
Berichten
12
dag, in excel probeer ik het volgende. Ik heb een starttijd, een duur en daarmee een eindtijd. Ik voer starttijd in en probeer hier duur bij op te tellen. Dit lukt me nog niet. Kan iemand meekijken hoe ik dit goed doe? Dank bij voorbaat! groet pudola
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 24
De simpelste oplossing is natuurlijk om het juiste tijdscheidingsteken te gebruiken: tijden maak je op met een dubbele punt. 13.30 is derhalve geen tijd, maar 13:30 wél. Dus als je een dubbele punt gebruikt, zul je zien dat je formule prima werkt.
 
dank octafish, ook voor je snelle antwoord! dit werkt idd meteen goed.
ik gebruik zelf altijd de punt, dus dat moest ik dan maar aanpassen.
Groet! Pudola
 
Wat je gebruikt kun je volgens mij instellen in de Landinstellingen. Maar de dubbele punt is het meest gangbare, dus ik zou die gebruiken. Anders kan niemand anders je bestanden lezen :).
 
Excel gebruikt de landinstellingen ook als iemand anders het bestand opent, dat zou gewoon goed moeten gaan. Maar als je afdrukt met die afwijkende opmaak ziet het er wel vreemd uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan