Relaties bij een split database niet bruikbaar in front end

Status
Niet open voor verdere reacties.

muufley

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2010
Berichten
47
Hallo, ik ben volledig nieuw met Access 2007. Ik heb een simpele database gemaakt waarbij 2 tables met referentiële integriteit met elkaar gelinkt zijn. Alles werkt goed totdat ik de database in een front-end en een back-end splitste. De eerste tabel die een samengevat overzicht (met "+" teken) geeft van alle records in de tweede tabel heeft in de front-end niet meer het "+"' teken. Als ik de relaties bekijk bestaat de "één op veel" relatie wel, het wordt in de front-end echter niet weergegeven. Als ik de back-end opendoe dan is de relatie wel bruikbaar in de overzicht tabel.

Ik heb lang zitten zoeken en ben hierbij tegen een muur gekomen. Ik geloof dat de oplossing voor de hand ligt maar ik kan er niet op komen.
 
Dat plusje zie je inderdaad niet terug in je frontend.
Je doet daar in de regel ook niets mee = je zou daar niets mee moeten willen doen.

Tardis
 
Het is nochtans zeer handig voor mij, dit is de manier waarop ik het gebruik:



Uploaded with ImageShack.us

Ik snap niet echt waarom ik hier niets mee zou willen doen. Het is veel handiger dan een enorme lijst af te gaan of in die lijst te filteren. Is er misschien een andere werkwijze die mij eenzelfde resultaat kan geven?
 
Het is (eigenlijk per definitie) af te raden om op basis van tabellen te werken; een tabel moet je eigenlijk zien als de opslagkast. Het werkgebied is een formulier. Op basis van tabel maak je een formulier, waarin je alle beveiliging etc regelt. Met een subformulier laat je op dat formulier de gerelateerde records zien. Deze werkwijze komt dan overeen met de plusjes in een tabelview. Je ziet dus per record in het hoofdformulier de gerelateerde records uit de gekoppelde tabel.