relaties tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aletta

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Berichten
1
Hallo!
Ik zit helemaal vast met access! En ik wil het zo graag voor mekaar hebben, wie helpt mij?

Het zit zo: voor een cosmeticamerk verkoop ik producten aan huis. Daarvoor heb ik een tabel met klantgegevens (klant-id is primaire sleutel). En een tabel met alle producten die ik verkoop (productnaam is primaire sleutel). Nu zou ik zo graag op 1 of andere manier pér klant telkens producten willen aanvinken of aankruisen die ik heb verkocht, met de datum en evt. opmerkingen erbij. Ik heb zitten speuren in help, maar de relaties, queries en formulieren beginnen mij te duizelen. Weet iemand hoe ik dit het makkelijkst kan doen?
Mijn dank is nu al groot!
 
Dan werk je best met 4 tabellen.Nl. Klanten,Bestellingen,Verkoopdetails,Produkten.
Deze zijn onderling gerelateerd. Je werkt dus het beste met hoofdformulier en subformulier(voor je produkten)

Ik heb eigenlijk zo'n kant en klaar database,afkomstig van acces in je vingers, maar ik kan het hier niet plaatsen.(te groot) Als je wil kan ik het wel doormailen naar u, zo ja, stuur mij maar een mailtje.
 
Database verstuurd. Bekijk het maar, wat je niet nodig hebt, in de tabel, Bestellingen, dat kan je verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan