relaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Schepers

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
187
Hallo
Ik heb de volgende vraag

Ik heb een ledenbestand en daarin wil ik bijhouden per lid of hij/zij de contributie per maand heeft betaald. Ik heb 5 tabellen aangemaakt 1 met adresgegevens en 4 met maandcontributie over 4 jaren.
in een formulier wil ik in een overzicht zien (over 4 jaar) of men betaald heeft.
ik heb een lid id autonummering en in de jaar tabellen een jaar id autonummering
de sleutels liggen op de ID's
Ik heb verschillende relaties tussen de velden gelegd maar als ik de adres tabel bekijk dan krijg ik geen plusteken bij de naam, zodat ik kan zien of de persoon betaald heeft.
wel als ik 1 jaartabel aan de naam koppel. Maar koppel ik alle jaartabellen aan de naam tabel, dan zie ik bij de jaartabellen wel een + en als je daarop klikt dan zie je de naam tabel verschijnen. maar dat is niet de bedoeling. Ik zie in de relatie lijn ook geen liggende 8 die ik in het accessboek
wel zie. iemand een idee?
 
kan je eens een gezipte versie hier plaatsen, met een beperkt aantal data in.
Werkt altijd makkelijker
 
hierbij een voorbeeld

hierbij het ontwerp, ik heb de relaties verbroken.
 

Bijlagen

  • proefdatabase.rar
    53,7 KB · Weergaven: 28
Ik zou het zo doen
 

Bijlagen

  • proefdatabase.rar
    11,7 KB · Weergaven: 29
contributie

Bedankt Paul
Wat jij gemaakt hebt funktioneerd inderdaad. Maar wat ik mis is een overzicht waarbij ik van elk lid direct kan zien d.m.v "voorwaardelijke opmaak" of hij alles heeft betaald.
Zoals ik jou heb gestuurd Dus alle maanden van het jaar onder elkaar per lid. dan kan ik d.m.v
voorwaardlijke opmaak aan de kleur zien wat nog niet is voldaan.
sorry voor je moeite
 
ik denk dat dit meer is wat je bedoelt
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.zip
    41,4 KB · Weergaven: 33
perfect

Ja dat is het inderdaad heel hartelijk bedankt.
Nu is het zo dat het ledenbestand nog in excel staat, dus moet het nog converteren.
en hoop de records er dan goed in de database te krijgen.
dit is echt een goede oplossing. Het neemt minder ruimte in het formulier, omdat je nu het jaartal gewoon kunt kiezen.
Bedankt voor je hulp
 
Ik heb toch nog een vraag er zitten toch een paar onduidlijkheden in
als ik naar een lid ga dan geeft hij over 2006 meerdere rijen met verschillende bedragen
wil een jpg als bijlage invoegen maar dat lukt niet
 
Laatst bewerkt:
Voor die jpg heb ik nog geen ruimte gemaakt dus dat zul je zelf moeten doen:p
Ik heb geen beveiliging gemaakt dat je voor 1 lid maar 1 keer de regel 2006 kunt maken dit kun je makkelijk oplossen door de sleutel anders te bedenken denk ik. heb me daar even niet mee bezig gehouden ben voornamelijk bezig geweest met je kleurtje's.
 
jpg

Nee het ging niet om een jpg in de database ,maar om een jpg in dit bericht te plaatsen.
maar probeer het nog eens. het is mooi zoals je het gemaakt hebt maar inderdaad ik zou per lid een jaaroverzicht moeten hebben. nu raak je in de war omdat er twee of drie keer een regel 2006 staat met verschillende bedragen.Ik heb de vba code gezien en vind het knap. heb de code in excel opgeslagen als naslag.
 
Laatst bewerkt:
Is een report met de mensen die niet betaald hebben niet veel makkelijker desnoods gelijk aanmaningen ?
 
Laatst bewerkt:
kijk hier eens naar dit lijkt mij makkelijker
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.zip
    53,8 KB · Weergaven: 47
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan