• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Relatieve tabblad verwijzing en springen naar 1e lege cel op tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArjanK65

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2017
Berichten
13
Goedendag,

Ik ben voor m'n vriendin bezig een eenvoudig factuurprogramma te maken maar stuit op de volgende problemen en vragen.
In cel C7 wordt het factuurnummer bepaald aan de hand van de waarde van die op het vorige tabblad +1. Als ik de formule zoals deze op tabblad 2 staat (cel C7) kopieer naar blad 3 wordt dit een absolute verwijzing ipv een relatieve.
heeft iemand hier een oplossing voor? Met de formule INDIRECT kom ik er niet uit.

En is er een mogelijkheid dat bij het openen van het bestand het programma automatisch springt naar het een 1e tabblad waar cel A17 leeg is (i.c. de 1e lege factuur, is in deze blad 3) ??


Ik ben er al geruime tijd mee aan het tobben :shocked::shocked:Bekijk bijlage Facturen behandelingen definitief.xlsm
 
Als je een formule in de formulebalk kopieert én ook daar plakt ipv een cel te kopiëren en die op een andere sheet te plakken, lukt het wel om 1 op 1 een formule over te zetten.
 
Om naar het eerste blad te gaan waar A17 leeg is.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
For Each sh In Sheets
  If sh.[A17] = "" Then
    Application.Goto sh.[A17]
    Exit For
  End If
Next sh
End Sub
 
Super! Het springen naar de 1e lege cel werkt uitstekend. :thumb::thumb::thumb:

Het verhaal met de relatieve tabblad verwijzing krijg ik niet voor elkaar. Als ik de formule kopieer naar de andere (150) tabbladen blijft deze gewoon absoluut ipv relatief.
 
bv

Code:
Sub VenA()
  For j = 2 To Sheets.Count
    Sheets(j).Cells(7, 3) = "=1+'" & Sheets(j - 1).Name & "'!C7"
    'Sheets(j).Cells(7, 3) = Sheets(j - 1).Cells(7, 3) + 1
    Sheets(j).Name = Sheets(j).Cells(7, 3)
  Next j
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan