Reminder/Notification for missing form

Status
Niet open voor verdere reacties.

Youssef21

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2018
Berichten
10
Goedendag allemaal,

Ik wilde weten of je in Access een notificatie kan krijgen als je een formulier niet hebt ingevuld. Dus het is de bedoeling dat een formulier elke werkdag wordt ingevuld, kan je ook een reminder krijgen als je dat niet hebt gedaan?

Heeft iemand een idee of dit kan?

Alvast bedankt
 
Wat bedoel je precies? Want ik snap het niet helemaal. Wordt het formulier ingevuld en wil je voorkomen dat niet alles is ingevuld? Want dat is simpel te maken.
 
Het is de bedoeling dat een formulier elke werkdag wordt ingevuld. Ik wil een melding krijgen als ik bijvoorbeeld gister ben vergeten om het formulier in te vullen, dat ik dan bij het inloggen een melding krijg van je hebt 1 formulier niet ingevuld met de datum erbij.
 
Rudimentair voorstel voor zoiets: Eerst maak je een aparte tabel waarin je naast een ID veld een tekstveld maakt met de naam van je formulier en een datumveld waar je later de datum van invullen van dat formulier kunt naartoe schrijven.
Dan maak je ergens bij het opstartten van je database een Dlookup om na te kijken of de datum van vandaag bestaat in die tabel. Je maakt dan een paar Msgboxen met de nodige tekst in wat er moet gebeuren en je opent bv je formulier indien dus de datum niet bestaat.
Dan laat je "bij sluiten" van je bewuste formulier (als dus alle benodigde velden zijn ingevuld) de datum van vandaag wegschrijven naar die tabel (al naar gelang de datum al bestaat of niet via een update of toevoegquery).
De volgende keer dat je dus je database opstart gebeurt er niets als je formulier al werd ingevuld en kan je gewoon werken, is de juiste datum niet ingevuld dan wordt je naar dat formulier gebracht.
 
Die extra tabel hoeft niet eens; je kunt op basis van de laatst ingevoerde datum (per gebruiker) al met een Dlookup (of recordset) bij het opstarten van de database controleren of het formulier al is ingevuld of niet. Zo niet: dan opent de db automatisch het formulier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan