Remote Control Software op school.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten03

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Berichten
190
Beste helpers,

Op school hebben we een remote control system draaien, te weten het stokoude Imperata of een nieuwere variant daarvan.
Omdat er laatst door de administrator de inhoud van de map 'software' van mijn USB-stick is verwijderd wil ik graag een mogelijkheid het remote control programma te stoppen.

Ik denk dat ik daarvoor de processen RSHelper.EXE en RCLNT.EXE moet stoppen, een onmogelijke klus met ProcesExplorer.

Weet iemand hoe ik hoe ik dit programma kan stoppen?

Een screenshot van procexp.
 
Is die software aanwezig op de compuetr van school ??
zo ja welk besturingsysteem gebruiken jullie daar??
 
Google even met "tamper protection" ....
Er zijn daar enkele vrolijke oplossingen te vinden om het onmogelijk te maken om wat dan ook van jouw usb stick te wissen.... [het kan wel zijn dat je daarna last krijgt met de administrator.... maar dat is een volgend probleem......]
 
We gebruiken op school windows NT.

Met "tamper protection" neem ik aan dat je software moet instaleren, dit is wegens rechtengedoe onmogelijk gemaakt.

Ik kan ik heel moeilijk mappen zoals de hoofdirectory C: openen, omdat je bijna overal administrator rechten voor moet hebben. Als ik dat wil moet ik weer nieuwe software opzetten enzo, wat ik natuurlijk liever niet doe.
 
Kun je niet je usb-stick op LOCK schuiven?
 
dus zodra de usb stick de schoolcomputer ingaat worden de bestanden gewist......begrijp ik dat goed??
 
Nee, als de computerbeheerder op mijn USB-stick kijkt (doet hij blijkbaar af en toe), en hij ziet iets dat hij daar niet thuis vind horen wist hij het.

Met de Remote Control Software kan hij alles doen dat hij wil, tenzij ik de internetplug eruit trek. Uiteraard blijf ik liever on-line, en wil ik als alternatief de processen RSHelper.EXE en RCLNT.EXE stoppen.

edit: of die software eraf halen
 
Die software is er dus door systeembeheer op gezet? En jij denkt als jij het verwijderd dat ze het niet merken? Ga naar sysbeheer en beklaag je daar
 
Die software is er dus door systeembeheer op gezet? En jij denkt als jij het verwijderd dat ze het niet merken? Ga naar sysbeheer en beklaag je daar

Systeembeheerder, wilt u de Remote Control software op mijn computer uitschakelen, zodat ik zeker weet dat u niet op mijn usb stick komt en kan zien wat ik doe?:rolleyes:

Zal niet werken heh?

edit: Ik ben aan het zoeken naar alternatieven op Proces Explorer, misschien kan ik zo bij mijn doel komen.
 
Laatst bewerkt:
Je wilt iets doen tegen de wens van je school. Moet je niet bij ons zijn maar echt bij je school
 
Waarom mogen ze op je school niet zien wat je aan het uitvoeren bent ?

Hier is toch iets niet pluis ..

Mvg

Ed
 
Ze mogen wel zien wat ik aan het uitvoeren ben.
 
Laatst bewerkt:
Maar blijkbaar vinden ze het niet leuk wat je doet en daarom verwijderen ze spul van je stick? Ik zou óf niet dat soort spul op die stick zetten, óf gaan klagen op school.
 
ok :) dan sluit ik hem wel voor je. En succes met je probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan