Report layout in een form?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Athemoe

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2014
Berichten
7
Ik probeer een form te maken met de layout van een report, zodat ik checkboxen kan aan- en uitvinken en die later makkelijker kan manipuleren.
Momenteel heb ik wat ge experimenteerd met continuous forms, maar dit herhaald de tekstboxen en is redelijk iritant en onoverzichtelijk.
Is er een manier om een form te gebruiken die lijkt op een layout? Met andere woorden de veldnamen bovenaan en alle records er onder, zonder dat de veldnamen nog eens herhaald worden.

Bij voorbaat dank!
 
Allereerst welkom bij HelpMij. Ik snap je vraag eerlijk gezegd niet helemaal. Om te beginnen al niet wat je bedoelt met 'formulier met de layout van een rapport'. Een rapport is een rapport, en een formulier is een formulier. And never the twain shall meet... Het zijn 2 verschillende dingen.
Een formulier kan Enkelvoudig zijn, of Meervoudig. In het eerste geval zie je één record tegelijk, in het tweede geval zie je meerdere records. In beide gevallen zie je van die records de gegevens die zijn opgeslagen zijn in de onderliggende tabel.
Een logische indeling van een doorlopend formulier is om de velden in de detailsectie te zetten, en de labels in de koptekst van het formulier. Dan zie je de koppen maar één keer.
 
Mijn probleem is dat mijn baas graag checkboxen heeft op zijn rapport van bestellingen, zodat de geselecteerde bestellingen daarna kunnen gemailed worden via een button.
Nu heb ik gelezen dat dit enkel via een form gaat, en hij was niet akkoord met de wijze waarop de records getoond werden.
Daarom probeer ik mijn form eruit te laten zien als een rapport, maar ik heb geen idee hoe.
 
Laatst bewerkt:
Ook een formulier kan je opmaken. Eventueel met een subformulier. Dan ben je een heel eind.
 
En juist op een formulier kun je prima selectievakjes gebruiken. Ik snap dus eigenlijk je probleem niet.
 
Mijn probleem is de layout van een formulier.
Je kan wel gegevens per record bekijken, maar ik wil een overzicht van alle records zoals in een rapport.
En de continous form functie is zeer onoverzichtelijk vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Een doorlopend formulier laat alles netjes zien, als je het formulier netjes opmaak. Een subformulier maakt dat er voor mij meestal niet simpeler op, en al helemaal niet overzichtelijker. Maar da's denk ik een kwestie van smaak ;) Overigens laat het plaatje geen doorlopend formulier zien, maar een formulier in Gegevensbladweergave. Da's in mijn ogen nóg lelijker.

Als je er niet uitkomt, maak dan een voorbeeldje, zodat we zien wat het probleem is.
 
Het is in orde, ik heb de default view op split mode gezet en hier was hij blij mee.
Bedankt voor de hulp :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan