• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

resultaat als-functie krijg ik niet correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
304
Ik heb een kolom met plaatsnamen, prijscodes, extra tijd in minuten, regio 1,2,3 en 4.
In de kolommen regio 1,2,3 en 4 heb ik als-functies gekoppeld. Het is uiteindelijk de bedoeling dat als voldaan wordt aan bepaalde ( opgegeven ) criteria, onder regio 1,2,3 en 4 plaatsnamen komen staan. Ik ben er al twee dagen mee bezig en het wil maar niet lukken ; zoals ik het nu heb gedaan komt er het woord "ja" te staan ipv de plaatsnaam. Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg en hoop dat hier iemand is die me daarmee kan helpen. Ik heb een klein voorbeeldje bijgesloten. Bij voorbaat heeeeel veel dank !
 

Bijlagen

  • helpmij voorbeeld formule.xls
    68,5 KB · Weergaven: 18
Is dit wat je bedoeld?
Code:
=ALS(EN(B4="";C4="rr";D4="");A4;"")
Succes,
 
Kun je hier verder mee?
 

Bijlagen

  • Copy of helpmij voorbeeld formule.xls
    73 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Willem en Martin,
Beiden heeeeel erg bedankt ! :thumb:Zo lukt het inderdaad.
Wat ik niet snap ; zelf had ik deze functie eerder ook al uitgeprobeerd, echter bij het doorvoeren van de functie kwam er telkens dezelfde plaatsnaam tevoorschijn. Ongetwijfeld iets verkeerd gedaan of over het hoofd gezien. Heeft me twee dagen gekost :confused: maar ben heel blij dat het nu voor elkaar is. Nogmaals dank !
 
echter bij het doorvoeren van de functie kwam er telkens dezelfde plaatsnaam tevoorschijn

Je zult waarschijnlijk te veel $-tekens geplaatst hebben.
 
Toch nog een vraagje ; ik kom erachter dat de functie nog niet uitgebreid genoeg is. Binnen de functie zou nog een "of-functie" moeten komen. In de bijlage heb ik dat uitgelegd. Kan iemand me zeggen hoe ik dat moet doen ?

Bekijk bijlage helpmij voorbeeld formule.xls
 
Code:
=ALS(EN(OF(B2="";B2="part");C2="rr";D2="");A2;"")
Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Weer dank voor het snelle en correcte antwoord ! Ik ben er nu helemaal uit :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan