• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij plakken op geselecteerde rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandernoteborn

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Berichten
68
HI,

Ik heb een excel file met een knop. Aan deze knop wil ik een macro hangen die een geheel zwarte rij plaatst.

Het punt is dat ik de zwarte rij wil plaatsen op de op dat moment geselecteerde rij. Is dit mogelijk met iets als activerow? Ik heb dit geprobeerd, maar werkt helaas niet.

Alvast bedankt voor de hulp!

Aanpassing:

Ik ga in dit document informatie verzamelen onder elkaar. Echter elk "RECORD" die ik onder elkaar ga verzamelen zal een verschillend aantal rijen hebben. Door op de knop te drukken wil ik onder een record een zichtbaar einde maken. Dus door op de rij onder de info te gaan staan en dan de knop aanklikken, zodat deze een rij zwart maakt als einde.

Hoop dat dit duidelijk is.

Nogmaals dank!
 

Bijlagen

  • TEST.xls
    73 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
De VBA code voor die knop moet er zo uitzien:

Code:
Sub Zwart_maken()

ActiveCell.EntireRow.Select
    With Selection.Interior
        .ColorIndex = 1
        .Pattern = xlSolid
    End With
    
End Sub

Bij mij werkt het. Als ik op de knop klik wordt de rij van de actueel geselecteerde cel helemaal zwart.

:thumb:
 
De VBA code voor die knop moet er zo uitzien:

Code:
Sub Zwart_maken()

ActiveCell.EntireRow.Select
    With Selection.Interior
        .ColorIndex = 1
        .Pattern = xlSolid
    End With
    
End Sub

Bij mij werkt het. Als ik op de knop klik wordt de rij van de actueel geselecteerde cel helemaal zwart.

:thumb:


SUPER! Bij mij ook! DIt is ook ene betere optie dan inderdaad een rij kopieren en plakken!

SOLVED
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan