• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijnummer zichtbare rijen na filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonathan1982

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2010
Berichten
56
Geen idee of het mogelijk is, maar wat ik zoek is de manier waarop je de rijnummers opeenvolgend kan maken, nadat gefilterd is.

Met andere woorden, ik heb bijvoorbeeld rij 1 tm 5. Door de filter vallen rijen 2 en 4 weg (cq worden verborgen). Dan hou ik rij 1, 3 en 5 over. Die drie rijen moeten echter rijnummer 1 tm 3 krijgen.

Als ik een voorbeeld bij moet voegen, hoor ik het wel.
 
De rijnummers zelf kun je niet veranderen, maar voor het printen of dergelijke kun je een nieuwe kolom A invoegen en in A2 zet je deze formule en trek het door zover als nodig.
Code:
=SUBTOTAAL(3;$B$2:B2)
 
De rijnummers zelf kun je niet veranderen, maar voor het printen of dergelijke kun je een nieuwe kolom A invoegen en in A2 zet je deze formule en trek het door zover als nodig.
Code:
=SUBTOTAAL(3;$B$2:B2)

Te gek! Ik wist dat het iets met subtotaal moest zijn, daarmee tel je volgens mij ook het aantal kolommen dat actief is. Kan je ook uitleggen waarom het getal 3 en twee keer de 2 ingevuld moet worden en wat de toevoeging is van de dollartekens?

Ik zal m in ieder geval op opgelost zetten!
 
Laatst bewerkt:
Klik eens op de cel met de formule, en druk ƒx, daarna in de functieoverzicht op Help.
Met de dollartekens zet je de rij en of kolommen vast (i.d.g. dus allebeide, hoeft eigenlijk de rij maar, dus B$2).
Dit kan met sneltoets F4 (paar keer drukken en zie de verschillen).
 
Had die 3 inderdaad al gevonden. En dat vastzetten volg ik niet helemaal, maar denk wel dat ik door heb wat er ongeveer gebeurd.

En je bedoelt waarschijnlijk dat het eerste dollarteken niet nodig is?

Bedankt in ieder geval!
 
En je bedoelt waarschijnlijk dat het eerste dollarteken niet nodig is?

Precies.

Als je doorvoert naar onderen en je wil dat de rij de rij moet blijven, dan zet je een dollarteken voor het rijnummer in de formule B$2 = (rij absoluut, kolom relatief).
Wil je dat de kolom de kolom moet blijven bij het doorvoeren naar rechts, dan kolomnummer vastzetten met dollarteken $B2 (relatieve rij, absolute kolom).
$B$2 = absoluut (doorvoeren naar onderen of naar rechts, de cel $B$2 blijft $B$2).
 
Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb een nieuwe lijst en nu werkt ie niet meer. Kan je uitleggen hoe de formule werkt? Waar de 3 bijvoorbeeld vandaan komt? En waarom voer je twee keer B2 in?
 
Laatst bewerkt:
1). Zoek eens in de Help van Excel naar SUBTOTAAL (staat een goede uitleg bij).
2). Bij het doorvoeren naar onderen veranderd de tweede B2 in B3, de eerste $B$2 = absoluut gemaakt door de dollartekens, dus blijft B2.
De volgende rij wordt dan =SUBTOTAAL(3;$B$2:B3), =SUBTOTAAT(3;$B$2:B4), enz..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan