• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster; weeknrs en uren optellen per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanker

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
37
Hi,

Een nieuwe uitdaging (voor mij in ieder geval...:p)

Ik wil graag dat de kalender automatisch ook de weeknummers geeft. Hoe kan ik die erbij krijgen?

Ik wil graag dat de uren per week (ma-zo) opgeteld worden en te zien zijn in kolommen
AJ-AN zodat ik kan zien hoeveel uren per week de medewerkers zijn ingedeeld. Indien hun contracturen per week niet gehaald worden moet het lettertype rood worden, indien wel moet het lettertype groen worden.

De contracturen van de medewerkers staan gegeven in kolom C van het rooster, die gegevens worden gehaald uit NAWgegevens.

Kan iemand mij met beide vragen helpen?

Groeten,

Sandra
 

Bijlagen

  • Test 1 rooster10-3, 21-11.xlsx
    69,4 KB · Weergaven: 159
Beste Sanker ;)

Heb de weeknummers erin geplaatst en wat aanpassingen gedaan aan je kalender.

De kleurtjes zijn weg bij datums 29 tot 31 als ze leeg zijn.
Alsook de rasters zijn verdwenen bij datums 29 to 31 als ze leeg zijn.
De opeenvolgende kalender eronder heb ik aangepast zo kan je verder werken.

Voor het aantal uren heb ik nog geen oplossing.
Wat als de maand begint op een andere dag dan de maandag, dan heeft hij altijd uren tekort tegen het einde van de week ?

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Test rooster (Danny147).xlsx
    50,9 KB · Weergaven: 127
Goede morgen,

Ik ben naar iets dergelijks op zoek. Zou graag willen weten hoe het kalenderelement in rij 3 geplaatst wordt.

Bvd, Królik
 
Beste krolik ;)

Het is beter dat je een nieuw topic opent met daarin de verwijzing naar deze topic.

Dan pas kan je geholpen worden.

Zet er ook bij wat je niet snapt, maar bekijk het ook eens goed.
Op sommige elementen kan je best eens met de rechtermuis klikken en zie wat er staat.
Ook achter de elementen staat soms iets.

Zet er ook bij of je met Excel 2003 of 2007 werkt.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi Danny,

Dank je wel, dit is precies wat ik nodig had.

Voor de uren optellen; ik was inderdaad voor die eerste week al bang. Maar zonder kleurcode is het wel mogelijk, toch? Dan moeten we zelf maar opletten of ze aan hun uren komen. Is ook een kleine moeite...;)

Groetjes.
 
Hier een bijdrage van mijn kant, incl. week sommen.
 

Bijlagen

  • Test rooster babo.xlsx
    52,7 KB · Weergaven: 165
Beste bandito bob ;)

Knap :thumb: dat je het verder hebt opgelost, ik kwam er niet uit.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hoi,

Heel erg bedankt. Dat ik 2 mega seniors zo bezig heb gehouden :) Ik durf bijna niet te vragen hoe je het gedaan hebt, dus ik ga proberen het te begrijpen.

Nou even een 'bijkomstigheid'. Wij werken met roostercodes (zorg en welzijn). Zoals je kunt zien onder de dagen van de week, kan je de mogelijkheid aangeven dienst D2, D5, enz. Dus, als hij uren per week optelt moet hij de dienst D2 vertalen naar 8 uur in de kolom totalen per week... De codes en uren kun je terug vinden in tabblad dienstenlijst.

Is dit mogelijk?

Groeten,

Sandra
 
Hierbij. En nu lekker slapen....
 

Bijlagen

  • Test rooster babo 2.xlsx
    54,6 KB · Weergaven: 124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan