Router zonder routeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansbaars

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2013
Berichten
15
Ik heb een netwerk met ip 192.168.100.x. Daarnaast een Sitecom WIFI Router die adressen uitdeelt op 192.168.0.x.
PC's en telefoon's kunnen verbinden via een IP adres wat de Sitecom uitdeelt en kunnen vervolgens ook via de server (192.168.100.10) het internet op. So far so good.

Nu heb ik een draadloze printer die dus ook een ip in de reeks 192.168.0.x krijgt. Niettemin is deze niet te bereiken via het 192.168.100.x netwerk.

Is hier een oplossing voor te bedenken? Op zich hoeft deze WIFI router niet als router te fungeren, hij mag van mij best in het 192.168.100.x netwerk hangen. Echter dit vertikt ie. Want vanzelfsprekend kan hij het netwerk 192.168.100.x niet routeren naar 192.168.100.x.

Het is zo'n router met 1 Wan poort en 4 Lan poorten.

Suggesties zijn van harte welkom.

Dank alvast.
 
U bedoeld het modum wat u van uw provider hebt gekregen?
Dit kunt u instellen in de instellingen van het modum
 
Je bent goed op weg:
a. Koppel de Sitecom los van de andere router
b. Log in op de Sitecom en doe (in deze volgorde):
- Zet DHCP serving af
- Geef de Sitecom een LAN ip-adres in de 'andere reeks', dus (bijv.) 192.168.100.253
- Verbind de Sitecom via een van zijn 4 LAN aansluitingen aan de andere router
c. Verbreek de (bedrade/draadloze) netwerkverbinding met de Sitecom. [Je kunt er (toch) niet meer bij, omdat je pc nog een 192.168.0.x ip-adres heeft terwijl de Sitecom nu een 192.168.100.x ip-adres heeft.]
d. Verbind de printer opnieuw met de Sitecom. Die krijgt dan een 192.168.100.x ip-adres. Ook alle pc's/laptops/smartphones moeten opnieuw verbinden met de Sitecom.

Vanaf dan heb je nog maar 1 netwerk: Het 192.168.100.x netwerk. Natuurlijk zul je dan mogelijk ook opnieuw verbinding moeten instellen naar de printer vanaf de pc's/laptops, want de printer heeft nu een heel ander ip-adres dan eerder.

Moet je (ooit) nog wat aanpassen op de Sitecom, dan kun je die bereiken via je webbrowser op 192.168.100.253

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt goed Tijs. Hartelijk dank zover.

Morgen of uiterlijk zaterdag kan ik dit proberen. Je hoort er van.

Groeten,
Hans
 
Dank Tijs. zo werkt het inderdaad vlekkeloos.

Super bedankt voor je snelle en goede reactie!

Groeten,
Hans
 
Fijn dat het geholpen heeft. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan