Rpt met 3 groepringen. Wel kopttekstbalken, maar geen pagina balken

Status
Niet open voor verdere reacties.

WiSpi

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2015
Berichten
35
Ik heb een rapport gemaakt met 3 groepeerniveaus:
1) bedrijfsniveau
2) persoonsniveau
3) verzuimniveau

Ik krijg dan wel de horizontale balken/sectiekiezers:
Rapport koptekst
Pagina kopttekst
Koptekst (bdr_ID)
Koptekst (pers_ID)
Koptekst (Verz_ID)
Details
Pagina voettekst
Rapport voettekst

Kijk in een oudere rapportversie, dan mis ik:
- Voettekst (Verzuim_ID)
- Voettekst (Pers_ID)
- Voettekst (Bdr_ID)

Maar het lukt mij niet dit in te voegen. Ik lees bij Microsoft dat je die ook niet 'apart' later kunt toevoegen:
==
pagina en rapport koptekst en voettekst secties telt Office Access 2007 altijd in paren. U kunt een koptekstsectie pagina of het rapport dat wil zeggen niet toevoegen zonder de bijbehorende voettekstsectie ook toe te voegen.
==
Als je een kopttekst item aanmaakt, maak je dus ook automatisch een voettekst voor die sectie aan. Wat heb ik fout gedaan?
(Doel is uiteindelijk om het totaal dagen te berekenen op persoonsniveau en op bedrijfsniveau)

alvast bedankt voor het meedenken.
Groet, Wim
 
Probleem is opgelost: nieuw rpt aangemaakt. Weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar het klopt: voor elke kopttekst wordt er ook een voettekst aangemaakt.
 
Maar het lukt mij niet dit in te voegen. Ik lees bij Microsoft dat je die ook niet 'apart' later kunt toevoegen:
==
pagina en rapport koptekst en voettekst secties telt Office Access 2007 altijd in paren. U kunt een koptekstsectie pagina of het rapport dat wil zeggen niet toevoegen zonder de bijbehorende voettekstsectie ook toe te voegen.
==
Je had geen nieuw rapport hoeven aan te maken, want het was simpel in het oorspronkelijke rapport op te lossen. De 'help' tekst heb je m.i. ook verkeerd begrepen, vandaar waarschijnlijk dat je dacht dat je een nieuw rapport moest maken. Het is correct te denken dat je de (groeps)Kop-Voettekst niet apart kunt kiezen. Het gaat namelijk altijd samen. Als je dus de (groeps)Kop/Voettekst aanzet, (en hier komt het:) dan kun je beide opties aan- of uitzetten. Je zet dus met één handeling zowel de (groeps)koptekst als de (groeps)voettekst aan, maar je kunt altijd, en dat is onbeperkt, besluiten om ofwel de (groeps)koptekst, ofwel de (groeps)voettekst wel of niet weer te geven. Als je met alleen de (groeps)koptekst begint, kun je dus later altijd nog de (groeps)voettekst aanzetten. En als je dan vindt dat je aan de (groeps)voettekst genoeg hebt kun je ook de (groeps)koptekst uitzetten. Zie bijgaand plaatje.
Groepveld Rapport.png
 
Bedankt voor deze aanvulling!. (Het zit wel verstopt, moet ik zeggen).
 
(Het zit wel verstopt, moet ik zeggen).
Daar heb je helemaal gelijk in; in de vorige versie was het groeperen ondergebracht in een apart dialoogvenster dat voor iedereen te begrijpen was. Perfect dus. Dat kon uiteraard niet, en dus hebben ze het met veel succes zodanig verbouwd dat zelfs mensen als ik er in eerste instantie geen chocola meer van konden maken :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan