• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Saldo berekenen op basis een lookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

vermhans

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
38
Beste,

Weet niet of dit mogelijk is zonder VBA, waarvan ik geen kaas heb gegeten.

Een voorbeeld is gevoegd om het duidelijker te maken, want op schrift stellen is niet evident.

ik wil een overzicht hebben op 1 tabblad.

kolom A bevat "codes", kolom C bevat "voorraad", kolom H bevat het verbruik met verwijzing in kolom G over welke code uit kolom A het gaat.

Kolommen F, G en H worden dus aangevuld over tientallen lijnen. kolommen A t.e.m. C zijn dus vaste data.
Ik had graag in kolom D (het saldo) het berekend resterend saldo gehad per vaste "code": dus voor bv. "code" A1 is het saldo (D1) = X, waarvoor alle codes A1 dienen opgezocht in kolom G, en waarvan de corresponderende aantallen dienen opgeteld en afgetrokken van het saldo C1.

mvg
 

Bijlagen

  • voorbeeldcase.berekening.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 36
Code:
=C2-SOMPRODUCT(($G$2:$G$9=A2)*($H$2:$H$9))

Deze in D2?
 
Begrijp ik het goed dat de uitkomst in cel D2 het volgende moet zijn: 100 ( C2 ) - 38 ( H3 + H5 + H7 + H8 ) = 62?
 
Bedankt voor de snelle reacties. Eerst Axelcel getest en werkt perfect. Morgen probeer ik ook Jveer. En @ M@rcel: ja dat is de bedoeling.
 
Die van mij geeft het zelfde resultaat
 
Bedankt voor de snelle reacties. Eerst Axelcel getest en werkt perfect. Morgen probeer ik ook Jveer. En @ M@rcel: ja dat is de bedoeling.

Oke duidelijk. Ik zie dat AlexCEL de oplossing gegeven heb die ik ook wil de voordragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan