Samenstellen desktop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NadiaaJ

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Berichten
34
Hoi allemaal! Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)
Ik heb mijn laptop bijna uit het raam gegooid van frustratie. Toshiba Satellite, ik heb er genoeg van.
Nu ben ik even goed aan het rondkijken en lezen van reviews over het samenstellen van een eigen desktop.
Beelscherm, muis, toetsenbord en geluidsinstallatie heb ik al. Dus in feite heb ik alleen de desktop nodig.
Ik ben geen gamer (Ja, Sims 3... maar ik denk niet dat dat hier serieus wordt opgevat als gamen :p), heb graag een moederbord van Intel (Dat heb ik me laten vertellen). Ik gebruik veel photoshop en dergelijke programma's vanwege mijn fotografie hobby. Skype en videobewerking zijn ook favorietjes. Iemand zei ook tegen mij dat ik beter windows 7 kan kopen omdat hij suggereerde dat het windows 8 systeem net zo faalt als Vista.

Aangezien ik een totale noob ben wat betreft computers en dergelijke, leek het me verstandig de vraag hier eens te stellen. Wie kan me advies geven zodat ik naar de winkel kan met mijn lijst van vereisten?

Ik zat een beetje te denken om max. €500 uit te geven. (Uberhaupt mogelijk?)

Alvast bedankt!
 
Hallo ik heb het perfecte systeem voor u staan voor 500 euro
Ben zelf een assemblage man dus ...
Mocht je interesse hebben ;-)
Mvg
 
Ik geloof dat ik liever ga voor een winkel. Dan maar iets meer betalen, maar dan heb ik wel garantie enzo.
Laat me liever eerst even overladen met info voordat ik iets koop waarvan u zegt dat het 'perfect' is ;)
 
Bedankt voor de hulp! :)
Ik heb een winkeltje gevonden die computers zelf samenstelt. Een i3, GeForce videokaart, 3,3 gHz, 1tb :D Ze maken hem voor €575,-. Volgens mij heb ik daar dan wel een goede deal, als ik de prijzen zie van die linkjes!
 
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar een i3 voor video en/of fotobewerking lijkt mij iets aan de trage kant.
De videokaart is in jou geval niet zo heel belanrijk. Alleen Geforce zegt niks. Dat is alleen maar een naam.
Hoeveel geheugen komt erin? Dat is met het oog op je hobby ook belangrijk. Mi maal 6 GB.
 
Als ik jou was zou ik een SSD nemen, dat is erg prettig om mee te werken en je kan programma's (photoshop, windows7 enz) opzetten en sneller daardoor laten lopen.

Je kunt ook proberen een pc zelf in elkaar te zetten, veel youtube filmpjes kijken en de bijgeleverde handleidingen lezen. Je bespaart dan weer wat geld en dat kan je weer uitgeven aan een betere processor en programma e.d.
 
Zoals Petje11 zegt, je gaat meer aan bv een i5 of i7 hebben dan een i3 in dit geval. Vertellen ze je ook niet welk videokaart ze kiezen? En 1tb is best goedkoop. Wil je misschien precies zeggen wat ze je aanbieden ?
 
Dit is de computer die ik wilde aanschaffen:
Wij hebben voor u een zeer scherpe aanbieding van een A kwaliteit systeem met Intels nieuwe Socket 1155 I3 Sandy Bridge 2120 processor, USB 3.0 en Windows 7.

Met dit systeem kunt u genieten van de snelheid van de modernste Intel processors. Perfect systeem voor bijvoorbeeld foto bewerking of andere media toepassingen of gewoon als u een vlotte computer wilt voor internet, office enz. Deze aanbieding bestaat uit zeer hoge kwaliteit onderdelen.

Specificaties Intel I3 aanbieding.
Intel Core i3-2120 3,3 Ghz 4MB 1155 processor met koeler
ASUS P8H61 type Intel chipset mATX Socket1155 moederbord
Intel 3D VGA (geintergreerd in de processor)
Realtek ALC887 7.1 Audio CODEC
LAN aansluiting voor internet modem/netwerk (Gigabit).
Kaartlezer voor o.a. SD/CF/MS etc
8Gb (2x4Gb) Kingston geheugen 1333 DDR3
1Tb harde schijf 7200rpm S-ATA
Samsung DVD brander 22x +/- Dual Layer SATA
Behuizing met voeding
6xUSB (waarvan 2 x USB 3.0 )achter en 2xUSB voor
Microsoft Windows 7 premium geinstalleerd met licentie en OEM DVD
2 jaar garantie op hardware defecten
 
Klopt, die heb ik zelf nog los gekozen. Die moet er nog ingezet worden.
 
Zonder videokaart zal photoshop en misschien video editing toch wel wat sloom worden, en een i3 processor zal ook niet echt bijdragen aan de snelheid
 
Ik werk nu op een Tohiba Satellite, inmiddels wat slomer dan voorheen. Als jullie die vergelijken met het nieuwe desktopsysteem, is dat dan te vergelijken? Of slechter/beter?

Laptop:
- Intel Core 2DUO T5800 2.00gHz
- 4,00 GB Ram
- ATI Mobility Radeon HD 3470

Geeft voor mij dan wel heel duidelijk aan of ik op dat systeem kan werken met de programma's die ik gebruik.
 
Zal echt niet gaan met je laptop zo te zien. Zwakke processor en zwakke videokaart.
 
@ozanisher, ik denk dat je nadiaaj niet goed begrijpt.

@nadiaaj, je laptop is wel slechter maar ik denk niet dat je met deze nieuwe desktop er veel op vooruit gaat.
Hij zal echt wel wat sneller zijn, maar niet zoveel dat dat nou dik 500€ waard is.
 
Ik krijg net een folder binnen van de dixons.
Hier staat een pc in die misschien wat voor je is:
http:// http://www.dixons.nl/mp-family-i5-2320-inc-office-2010.html?prs=1

In de winkel is hij deze week 500€

Er zit misschien wat weinig geheugen in maar die kun je later nog verhogen (of misscien wel gelijk), datzelfde geld voor de videokaart.
Op deze manier heb je iig wel een processor die jou hobby goed aankan.

Wacht wel even af wat de anderen er van zeggen.
 
Interessant! Leuke is dat ik op mijn laptop vrijwel alles ook doe met fotografie en videobewerking. Soms kan hij het niet aan maar als ik rustig aan doe, zonder andere dingen aan, dan gaat het prima. Dus wel even een puntje wat voor mij wel belangrijk is.
Al lijkt me wel duidelijk dat de stap naar deze computer niet zo groot is.

Helaas kan ik de link van Dixons niet openen, maar die zoek ik zelf dan nog even op! Misschien ook even bedenken waard!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan