• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen 2 bestanden met verschillende waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaarie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
1.784
Beste helpers,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem. Titel is niet erg duidelijk merk ik net op :)

Ik heb een bestand met meerdere tabbladen. Blad 1 (aankomend) en 2 (adressen) zijn de informatie die moeten samenkomen op blad 3 (zoeken). Blad 3 heb ik 3 autofilters zodat er op verschillende waardes gezocht kan worden.

Het is de bedoeling dat als ik een complex aangeef in de autofilter wil ik alle adressen zien die in dit complex vallen en andersom. Alleen blad 1 is op "complex" niveau en blad 2 op "adres" niveau. Er kan gezocht worden op "samengesteld huurobject" deze bestaat (1e 8 cijfers uit het complex). Dus wil ik zoeken op de eerste 8 cijfers (kan met =LINKS), maar moet hiermee alle adressen kunnen weergeven die deze 1e 8 cijfers hebben uit "samengesteld huurobject". Pffffff.....het is niet de makkelijkste opgave....

Suggesties om het op een andere manier te doen mag ook. Ben overal toe bereid :)
 

Bijlagen

  • test filter.rar
    37,7 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Hoi spaarie,

op welk tabblad wil je de uitkomst dan zien.

anders in je voorbeeldje even de gewenste (verwachte) uitkomst vermelden.

dat maakt het helpen wat eenvoudiger.

heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Dag Oeldere,

Bedankt voor je reactie. Ik wil in principe de uitkomst onder me autofilterboxen zien dus op tabblad 3. Deze autofilters heb ik ooit eens gemaakt voor onze telefooncentrale en dacht dat dit wel een mooie oplossing was. Maar als dit niet te realiseren is hoor ik dit graag, want dat moet ik een andere oplossing zoeken.

Voorbeeldje in de nieuwe bijlage.

Suggesties zijn van harte welkom over een bestand van 37340 adressen :D

Hartelijk dank alvast voor het meedenken...
 

Bijlagen

  • test filter.rar
    40,6 KB · Weergaven: 12
Oeldere,

Heb alweer een nieuw bestandje. Het zoeken op complex, postcode en/of adres is nu klaar. Nu moet ik alleen nog aan de hand van de weergegeven complexnummers (kolom A) info halen (element omschrijving, materiaal omschrijving, etc. etc.) uit het tabblad "aankomend" zie bijlage. Hoe kan ik dit het beste doen? Want met VERT.ZOEKEN krijg ik alleen maar de 1e resultaat. Hoe krijg ik nou meer resultaten?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4OYPNXRAPPYP.rar
 
Laatst bewerkt:
@spaarie

d118
Code:
=VERT.ZOEKEN($A118;AANKOMEND!$B$2:$K$32;5;0)

Uiteraard dien je er wel voor te zorgen dat de waarde in A118 gevonden wordt in de op te zoeken tabel (B2:K32).

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

P.s. doe jezelf een plezier en plaats in de toekomst een (voorbeeld)bestandje i.p.v. een rar-bestand.

Je hebt dan ook meer kans dat je door meerdere personen wordt geholpen.
 
Beste Oeldere,

Zie mijn edit #4. VERT.ZOEKEN krijg ik maar 1 resultaat, maar het is de bedoeling dat ik alle resultaten krijg van dat complexnummer.

p.s. als ik meer kan uploaden dan 100kb kan ik Excel bestanden plaatsen. De laatste versie moest ik .RAR al naar een externe uploaden.
 
Hoe bedoel je 1 resultaat?

Geef anders eens een (klein) gedeelte van je bestand waarin je de (gewenste) oplossing vermeld.

Dan kijken we dan even, of we samen tot een oplossing kunnen komen.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Ik heb er toch een RAR van moeten maken. Is groter dan 100kb.

Zit een getrachtte formule in en het beoogde resultaat...

Kolom E krijgt de eerste resultaat van de gevonden complex terwijl er meerdere resultaten zijn. Net als kolom F eerste jaar.
Met VERT.ZOEKEN krijg ik alleen maar 2015 op complex 13002001 terwijl er ook een tweede actie aankomt in 2035.

Hoop dat ie nu wat duidelijker is...

Alvast bedankt..
 

Bijlagen

  • test filter.rar
    35,1 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Als je het bestand inkort tot een paar regels kun je het bestand wel plaatsen.

Het gaat de forumleden "allleen" om de opbouw van je bestand.

Waar weet excel (of hoe weten wij) dat bij complex 13002001 de 1e uitkomst bij woning nr 10 hoort; de 2e uitkomst bij woning nr. 100 hoort.

En welke uitkomst hoort dan bij BRUINVISSTRAAT 101 (3e woning)?

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Beste Oeldere,

De 1e uitkomst hoort niet bij alleen nr. 10, maar ook bij nr. 100. Maar de 2e uitkomst hoort ook bij 10 en 100. De straten zijn onderdeel van complex 13002001. Dus voor alle straten in dit complex moeten dus 2 resultaten getoond worden uit (AANKOMEND). Ik heb het geprobeerd de formule te combineren met de "maatregel" nummer in "AANKOMEND". Maar geeft nog geen resultaat.

Ik hoop dat dit mogelijk is en als dit het niet moet ik maar wat anders bedenken...

Vraag is tevens gepost op andere forum en die vindt je hier

EDIT: tevens is deze vraag op bovenstaande url opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan