• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen van gegevens uit twee regels op 1 regel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ahhhhh! GEWELDIG!!
Werkt super nu :):)

Haha, ff kijken of ik nog iets kan verzinnen wat erin moet ;)
Noujaa,.. weet nog wel wat.. hahaha.

Laat maar weten als ik nog iets mag vragen ;)
 
sorry er zat een fout in:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    With Blad1.Cells(1, 10).CurrentRegion
        .ClearContents
        .NumberFormat = "@"
        Set temp = Blad1.Cells(1).CurrentRegion
        sn = Blad1.Cells(1).CurrentRegion.Resize(Blad1.Cells(1).CurrentRegion.Rows.Count + 1)
        For j = 1 To UBound(sn) - 1
            t0 = WorksheetFunction.Text(CDate(Left(sn(j, 1), 5)) + 1 / 24, "[hh]mm")
            t1 = WorksheetFunction.Text(CDate(Left(sn(j + 1, 1) & "00000", 5)) + 1 / 24, "[hh]mm")
            If sn(j, 3) = sn(j + 1, 3) Then
                Blad1.Range(Cells(j, 10), Cells(j, 18)) = Array(t0, t1, sn(j, 2), sn(j + 1, 2), sn(j, 3), sn(j, 4), sn(j, 5), sn(j + 1, 5), sn(j, 6))
                j = j + 1
            ElseIf sn(j, 4) = "EBBR" Then
                Blad1.Range(Cells(j, 10), Cells(j, 18)) = Array("-", t0, "-", sn(j, 2), sn(j, 3), "-", sn(j, 4), sn(j, 5), sn(j, 6))
            Else
                Blad1.Range(Cells(j, 10), Cells(j, 18)) = Array(t0, "-", sn(j, 2), "-", sn(j, 3), sn(j, 4), sn(j, 5), "-", sn(j, 6))
            End If
        Next
        Blad1.Range(Cells(1, 10), Cells(j, 18)).Sort Blad1.Cells(1, 10)
    End With
End Sub
 
Thanks! Heb het gecorrigeerd in het bestand.

De vraag die ik nog wilde stellen is het volgende :d

Ik heb nu een werkblad (zie hieronder), dit tabblad heeft een master werkblad met daarop registraties van vliegtuigen die een speciaal kleurenschema hebben.
Op het 2e werkblad kan ik nu een registratie invoeren en als deze op het master werkblad voorkomt dan wordt de registratie op het invoer werkblad dikgedrukt.

Op deze manier kan ik snel en eenvoudig in een lijst zien of er vliegtuigen gepland staan met een speciaal kleurenschema,....

Als ik dit masterblad in het excel-bestand welke jullie nu voor mij gemaakt hebben met de VBA invoeg, zou het natuurlijk super zijn als de VBA ook in de omzetting die het uitvoert controleert of er vliegtuigen in de lijst staan die speciale kleuren hebben en deze ook dikgedrukt aanmerkt.

Neem aan dat de uitleg enigzins duidelijk is???? :rolleyes::d:d:d:d:d

Ben benieuwd!


Bekijk bijlage VW.xlsx
 

Bijlagen

  • VW.xlsx
    16,8 KB · Weergaven: 14
Nog een kleine toevoeging qua sorteren van de output,...

Zoals bekend zijn er dus vluchten die binnenkomen en weer vertrekken, deze kan ik vrij eenvoudig sorteren op tijd van binnenkomst.
Nu zijn er ook vluchten die alleen vertrekken en dus bij de 'aankomende' tijd een '-' hebben staan.
Als ik de gehele groep sorteer op de aankomsttijd dan vallen de (alleen) vertrekkende dus niet op de juiste plaats in het rijtje, er vanuit gaande dat ze op tijd gedurende de dag aankomst of vertrek gesorteerd worden.

Het zou dus eigenlijk als onderstaande moeten komen uit te zien:

Code:
0910	1010	PHSVP	PHSVP	P28A	EHRD	EHRD	EHRD	
-	1040	-	N120MX	SR20	-	EHRD	LFAT	
1151	-	LXA15P	-	C56X	UMMS	EHRD	-	LXVMF
1155	1210	OOACT	OOACT	F900	LRCV	EHRD	EDDL	
1228	-	PHFIS	-	C525	EHAM	EHRD	-	
-	1240	-	LXA15P	C56X	-	EHRD	EBBR	LXVMF
1328	-	PHFIS	-	C525	EHAM	EHRD	-

Denk je dat dit mogelijk is om erin te verwerken?
 
Ik interpreteer 'helpmij.nl' als hulp bij het vergroten van eigen vaardigheid (in dit geval in Excel of VBA) om bepaalde vraagstukken op te lossen.
Uit deze draad krijg ik niet 1 keer de indruk dat jij bezig bent je vaardigheden in Excel (bijv. formules) of VBA te vergroten.
Het lijkt alsof jij 'helpmij' uitlegt als: 'doehetvoormij' of 'maakhetvoormij'.
Voor die instelling kan iedereen tegen betaling bij mij terecht.

Mijn 'helpmij' suggesties zijn gratis zolang ik de induk krijg dat het ook werkelijk om 'helpmij' (mijn interpretatie) gaat.
 
Hoi Snb,

Ik moet je voor een deel gelijk geven... maar het was inderdaad mijn insteek om kort wat info op te vragen.
Helaas nadat jullie wat input gaven en overgingen op VBA kon ik niets meer zelf.
Ik heb gewoonweg geen kennis van VBA en ben er intussen al achter dat dit ook niet even 1,2,3 opgedaan is om zelf mee aan de slag te kunnen.

Ik begrijp heel goed wat je aangeeft en begrijp ook as men verder geen ondersteuning meer wilt geven op deze manier.

Groetjes,
Mark
 
mark, wat betreft post 44
je laat zien hoe het er uit moet zien
maar je geeft de logica er niet bij.
 
Hoi Sylvester,

De logica is het volgende,... het lijstje geeft weer de aankomst en vertrek van vliegtuigen op een bepaalde luchthaven.
Om het inzichtelijk te maken (en te weten wat je kunt verwachten) zouden de aankomende en inkomende vluchten gesorteerd moeten staan op tijd door de dag heen.
Dus van 's ochtends naar 's avonds.

Doordat de vluchten die alleen vertrekken bij de aankomende tijd kolom een '-' hebben staan worden ze niet goed in gesorteerd in excel op het moment van de dag.
Het wordt momenteel door Excel als volgt weergegeven:


Code:
0910	1010	PHSVP	PHSVP	P28A	EHRD	EHRD	EHRD	
1151	-	LXA15P	-	C56X	UMMS	EHRD	-	LXVMF
1155	1210	OOACT	OOACT	F900	LRCV	EHRD	EDDL	
1228	-	PHFIS	-	C525	EHAM	EHRD	-	
1328	-	PHFIS	-	C525	EHAM	EHRD	-
-	1040	-	N120MX	SR20	-	EHRD	LFAT	
-	1240	-	LXA15P	C56X	-	EHRD	EBBR	LXVMF

Waarbij de laatste twee vluchten dus niet op de juiste plek in het lijstje terugkomen qua tijd,... hieronder zie je hoe ze wel zouden moeten staan zodat ze logisch gezien op de juiste plek staan qua tijd.

Code:
0910	1010	PHSVP	PHSVP	P28A	EHRD	EHRD	EHRD	
-	1040	-	N120MX	SR20	-	EHRD	LFAT	
1151	-	LXA15P	-	C56X	UMMS	EHRD	-	LXVMF
1155	1210	OOACT	OOACT	F900	LRCV	EHRD	EDDL	
1228	-	PHFIS	-	C525	EHAM	EHRD	-	
-	1240	-	LXA15P	C56X	-	EHRD	EBBR	LXVMF
1328	-	PHFIS	-	C525	EHAM	EHRD	-

De laatste zou dus mijn voorkeur hebben aangezien ik dan gewoon het lijstje kan langslopen en kan zien wat er op welke tijd gaat gebeuren (aankomst of vertrek).


Hoop dat het zo een beetje verduidelijkt is :d:rolleyes:

Thanks!
 
voor de sortering, probeer deze eens:
 

Bijlagen

  • vluchtschema nieuwe sortering.xlsb
    22,1 KB · Weergaven: 16
toch weer aangepast:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim temp As Range
    With Blad1.Cells(1, 10).CurrentRegion
        .ClearContents
        .NumberFormat = "@"
        Set temp = Blad1.Cells(1).CurrentRegion
        sn = Blad1.Cells(1).CurrentRegion.Resize(Blad1.Cells(1).CurrentRegion.Rows.Count + 1)
        For j = 1 To UBound(sn) - 1
            t0 = WorksheetFunction.Text(CDate(Left(sn(j, 1), 5)) + 1 / 24, "[hh]mm")
            t1 = WorksheetFunction.Text(CDate(Left(sn(j + 1, 1) & "00000", 5)) + 1 / 24, "[hh]mm")
            If sn(j, 3) = sn(j + 1, 3) Then
                Blad1.Range(Cells(j, 10), Cells(j, 18)) = Array(t0, t1, sn(j, 2), sn(j + 1, 2), sn(j, 3), sn(j, 4), sn(j, 5), sn(j + 1, 5), sn(j, 6))
                j = j + 1
            ElseIf sn(j, 4) = "EBBR" Then
                Blad1.Range(Cells(j, 10), Cells(j, 18)) = Array(t0, t0, "-", sn(j, 2), sn(j, 3), "-", sn(j, 4), sn(j, 5), sn(j, 6))
            Else
                Blad1.Range(Cells(j, 10), Cells(j, 18)) = Array(t0, "-", sn(j, 2), "-", sn(j, 3), sn(j, 4), sn(j, 5), "-", sn(j, 6))
            End If
        Next
        End With
        Blad1.Range(Cells(1, 10), Cells(j, 18)).Sort Blad1.Cells(1, 10)
        For Each temp In Blad1.Cells(1, 10).CurrentRegion.Columns(1).Cells
            If temp = temp(1, 2) Then temp = "-"
        Next
End Sub
 
Aan te passen voorbeeld:

Code:
Sub M_snb()
   sn = Sheet1.Cells(1).CurrentRegion
   
   For j = 1 To UBound(sn)
      If sn(j, 3) = sn(j + 1, 3) Then
         c00 = c00 & vbLf & Join(Array(sn(j, 1), sn(j + 1, 1), sn(j, 2), sn(j + 1, 2), sn(j, 3), sn(j, 4), sn(j, 5), sn(j + 1, 5), sn(j, 6),sn(j,1)), "_")
         j = j + 1
      Else
         c00 = c00 & vbLf & Join(Array(sn(j, 1), "-", sn(j, 2), "-", sn(j, 3), sn(j, 4), sn(j, 5), "-", sn(j, 6),sn(j,1)), "_")
      End If
   Next
   
   sn = Split(Mid(c00, 2), vbLf)
   With Sheet1.Cells(1, 16)
        .CurrentRegion.ClearContents
        .Resize(UBound(sn)) = Application.Transpose(sn)
        .CurrentRegion.TextToColumns , , , , 0, 0, 0, 0, -1, "_"
        .CurrentRegion.Sort .Offset(,9)
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Hoi Sylvester,

Bij deze de uitleg aangaande post 43:

Ik heb een werkblad met daarop een overzicht van vliegtuigen (met een registratie) die in een speciaal kleurenschema zijn.
Dit werkblad wil ik straks in het excel bestand toevoegen als extra tabblad.

Wat ik gedacht had was kijken of het mogelijk is om middels de al uit te voeren actie ook een regel mee te nemen die in het registratie-overzicht kijkt of een registratie die in de ingevoerde data staat ook op die 'speciale' lijst voorkomt.
Mogelijk dat die registraties dan dik gedrukt kunnen worden weergegeven (denk dat dit een stukje opmaak is?).

Op deze manier zouden dan de vliegtuigen die de betreffende dag op het programma staan en in bijzondere kleuren zijn aangemerkt worden en opvallen.

Pff, hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen.
 
vertel eens wat er fout gaat.

de sorteer regel staat even uit. dan staan de resultaten direct naast de betreffende invoer regels.

geef eens aan wat je had willen hebben.
 

Bijlagen

  • vluchtschema 2.5 zonder sorteer regel.xlsm
    29,1 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Hoi Sylvester,

Ik heb in het laatste bestand de 'output' even handmatig in de juiste volgorde gezet zoals mijn bedoeling was dat de output eruit moet komen qua sortering van tijd.
Hoop dat op deze manier duidelijk is wat de bedoeling is:d

Dit is dan qua sorteren van de output.

Verder heb ik een tabblad toegevoegd welke 'VasteWaardes' heet. Dit is het overzicht met vliegtuigen in speciale kleuren.
Ik heb hier 1 vliegtuigregistratie geel gemarkeerd als voorbeeld. Deze registratie komt ook op het 'ruwe data' blad voor en heb ik zelf even dikgedrukt.

De gedachte hier is dus dat tijdens het sorteren er gekeken wordt in het tabblad 'VasteWaardes' en als een registratie daarop voorkomt dat dan in de output de registratie dikgedrukt wordt weergegeven.
Hoop dat het zo enigszins duidelijk is weergegeven :confused:

Bekijk bijlage vluchtschema 2.5 zonder sorteer regel.xlsm

Groetjes,
Mark
 
TRA16H
TRA5052
hoe kan ik zien dat de een vertrekt en de ander aankomt?
beide komen maar 1 maal voor.
 
in post 28 schrijf je:
Hoi sylvester-ponte,

Een aankomst is vanuit LSZH naar EBBR, zoals hieronder:

Code:
21:20E	SWR770	A319	LSZH	EBBR	HBIPU

Een vertrekkend vliegtuig vanuit EBBR is:

Code:
21:20E	SWR770	A319	EBBR	LSZH	HBIPU

Hoop dat het duidelijk is ;)
hier uit volgt dat je moet weten vanuit welke luchthaven je het bekijkt
en dat zie ik niet in je hoofdbestand staan.
 
Aha ik snap het.
In het geval van het laatste excel bestand welke ik geupload had ging het om luchthaven 'EHRD' als vliegveld waarvan de data is.

Het voorbeeld welke jij net in je laatste bericht zette, daar is de luchthaven 'EBBR' als onderwerp.

Misschien werkt het als we een veld toevoegen waar ingevuld moet worden op welke luchthaven de data betrekking heeft? Zodat VBA snapt wat de 'thuis'luchthaven is?

Ga toch straks eens op internnet op zoek naar een basis cursus VBA... de mogelijkheden hiermee lijken me eindeloos #enthusiast ;)

Ps. Hoop dat het zo duidelijk genoeg uitgelegd is qua luchthaven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan