Samenvoegvelden met afbeeldingen vanuit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RWMJ

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2022
Berichten
25
Beste,

Ik zou graag middels een samenvoegbestand afbeeldingen vanuit excel in word willen plaatsen.
Dit is mij als deels gelukt, wel met tekst maar niet met de afbeeldingen.

Ik heb deze handleiding gevolgd: Gegevens en afbeeldingen samenvoegen via mail Excel naar Word? (extendoffice.com)
Bij deze handleiding kom ik niet uit bij stap 20. De beveiligingsprompt verschijnt niet.

Ik heb wat zitten prutsen en ik ben tot de volgende bevindingen gekomen:

1. Het pad vanuit excel klopt, want als ik bij stap 12 ipv "image" het pad vanuit kolom G toevoeg dan zie ik de afbeelding wel. Als ik alt+F9 druk dan zie ik ook dat word zelf extra slashes toevoegd.

2. Word highlight het samenvoegveld "(handtekening_docent) in het stukje {Includepicture ""} niet meer wanneer ik op "samenvoegvelden markeren" klik.

Ik zou het heel erg waarderen als iemand me zou kunnen vertellen wat ik fout doe. Ik heb ook het helpmij archief gecheckt, daarin stond dat het misschien aan de .docx extensie kon liggen. Ik heb het opgeslagen naar een oudere versie en concludeer dat dat in mijn geval niet uitmaakt.

Ik werk met office 365 van mijn werkgever (een MBO-instelling).
Alle persoonsgegevens in de bestanden zijn verzonnen.
 

Bijlagen

  • Helpmij Word Samenvoegen afbeeldingen oud.doc
    30 KB · Weergaven: 12
  • Samenvoeglijst.xlsm
    22,2 KB · Weergaven: 13
  • Afbeeldingen.zip
    31,8 KB · Weergaven: 13
Na aanpassing van het pad in het worddocument, opslaan als .docx, wijzigen van alle dubbele en drievoudige backslashes in een enkele backslash in cel B6 op werkblad datavalidatie "C:\Users\Ikzelf\Downloads\Hendrik.png" werd bij het opnieuw openen van het worddocument de handtekening van docent Hendriks netjes in het worddocument geplaatst.
De studentgegevens werden overigens niet overgenomen.
 
Hi,

Heel erg bedankt voor de reactie. Ik heb de bestanden nog eens bekeken en aangepast zoals je hebt aangegeven.
Het punt is, als ik de link direct invoer in het veld (zie screenshot), dan krijg ik de afbeelding wel te zien. (Zo weet ik ook dat het pad klopt)

Maar als ik daar een invoegveld wil plaatsen dan lukt het niet. Zou je eens kunnen proberen met dit aangepaste bestand of je de handtekeningen van "Albert" en "Hendrik" kan laten verschijnen door de 4 records vanuit excel samen tevoegen? Ik krijg alleen de handtekening van Hendrik te zien terwijl het pad toch echt die van Albert is (zie alt +F9)

Bijlage:

Screenshot: directe link invoeren (lukt wel om handtekening te krijgen)

Voorbeeld 1 van 2 (wat ik doe en niet lukt)
Voorbeeld 2 van 2 (Het resultaat / de fout)

Aangepaste samenvoeglijst

Resultaat samenvoegen
 

Bijlagen

  • Aangepast met Feedback.zip
    430,8 KB · Weergaven: 10
Nou, ik beschouw mezelf bepaald niet als een knuppel als het om Word gaat, maar ik krijg het met jouw bestanden ook niet voor elkaar. Terwijl ik het toch regelmatig met eigen bestanden wél voor elkaar kreeg. Ik ben dus heel benieuwd naar de bestanden van de Almachtige Hulp :). (er vanuit gaande dat de A dáár voor staat :)).
 
Knuppel of niet: ik ben er ondertussen achter waarom de oplossing van AH wél werkt en die van mij in eerste instantie niet, en het is een hele simpele: het pad was te lang. Als ik de afbeeldingen (en de padverwijzing uiteraard) verander naar "C:\Afbeeldingen" om daar mee te testen, werkt het als een zonnetje. Nu er dus nog even achter komen hoe lang de IncludePicture string dus mag zijn voordat-ie er de brui aan geeft :).
 
Heel erg bedankt voor de reactie.
Ik heb het wat ingekort qua namen, maar helaas is dit nog te lang.
Ook heb ik 1 stap uit het pad kunnen halen, nog geen effect.

Ik zie dat ik steeds het volgende moet toevoegen:

C:\Users\(MijnNaam)\

Kan ik dit verder inkorten zodat ik ook op C:\afbeeldingen uit kan komen?
In mijn geval herkent hij de locatie niet als ik 'C:\Users\(MijnNaam)\' niet toevoeg.

Edit:

Ik heb het pad ingekort door er een USB-stick met de afbeeldingen daarop in de PC te steken

"D:\Albert.png"

Ik ben bang dat het alsnog geen effect heeft :(

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de map op de C: schijf gezet (C:\Afbeeldingen\) en dat werkte dus wél. Een veel langer pad op de C:\schijf (net als jij naar Mijn Documenten) doet het niet. Geen idee nog waarom niet.
 
Met
Code:
{ INCLUDEPICTURE { MERGEFIELD "Handtekening docent"} \d }
en in werkblad Datavalidatie cel B6
Code:
C:\Users\Ikzelf\Downloads\Mapmeteenlangenaam\Mapmeteenlangenaam\Mapmeteenlangenaam\Mapmeteenlangenaam\Hendrik.png
krijg ik netjes de handtekening in het worddocument.
Ik gebruik Microsoft Office Professional Plus 2021.

En na een paar tikfouten in lange bestandspaden een knopje toegevoegd om eenvoudig handtekeningen in het Exceldocument te kunnen plaatsen, zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Samenvoeglijst.xlsm
    27,7 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Oeps, tikfoutje, moet zijn:
Code:
[COLOR=#333333]{ INCLUDEPICTURE { MERGEFIELD "Handtekening_docent"} \d }[/COLOR]
Zonder aanhalingstekens mag trouwens ook:
Code:
[COLOR=#333333]{ INCLUDEPICTURE { MERGEFIELD Handtekening_docent} \d }[/COLOR]

Als je in Word een MERGEFIELD toevoegt met een spatie in de naam zoals "Handtekening docent" dan plaatst Word dat veld als Handtekening_docent, en vervolgens kan dat veld niet gevonden worden, wees daarop bedacht.
Daarom is die kolomkop in de Samenvoeglijst dan ook aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan