Scanners geven gele streep

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Mijn twee scanners (waarvan één onderdeel van een all-in printer van HP) geven sinds enige tijd een verticale gele streep (zie voorbeeldfoto). Voor A4'tjes met uitsluitend zwarte tekst op witte achtergrond is het geen probleem want ik kan dan met fotobewerking overgaan op uitsluitend grijstinten, maar voor dingen met kleur is het erg hinderlijk. Weet iemand waar die gele streep door wordt veroorzaakt, en is er iets aan te doen?
 

Bijlagen

  • Scan met gele streep.jpg
    Scan met gele streep.jpg
    312,2 KB · Weergaven: 15
Ik zou es kijken wat andere software doet, probeer de software van Hamrick eens, Vuescan.
 
HP heeft daar een support pagina van , die heb je neem ik aan al bezocht, of is dat een verkeerd aanname, maar het leek me voor de hand dat je daar eerst zou kijken......
1700676128142.png
Er is ook een YouTube filmpje over dit thema
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
 
Bedankt whittey ... naar wat voor software moet ik dan precies zoeken?
Route99: nee, op de HP-site heb ik nog niet gekeken. Je filmpje heb ik bekeken en toegepast, maar dat levert helaas geen verschil op: nog steeds een gele streep.

Allebei hartelijk bedankt,
I.
 
Als de opties bij de support niet afdoende werken, vermoed ik een brakke lamp.
Installeer ook de drivers eens opnieuw.
 
Vuescan is een alternatief voor (standaard bijgeleverde) scannersoftware
Als deze ook dezelfde gele streep weergeeft dan sluit ik me bij Jackall aan, een brakke lamp
 
Als ik dit zo zie, dan zou ik direct zeggen: Je lamp is stuk.
 
Als u de bovenstaande stappen hebt geprobeerd en het probleem blijft bestaan, is het raadzaam contact op te nemen met de klantenondersteuning van HP of de hulp in te roepen van een professionele technicus. Zij kunnen u meer specifiek advies geven op basis van uw scannermodel en de aard van het probleem.
 
Mijn twee scanners (waarvan één onderdeel van een all-in printer van HP) geven sinds enige tijd een verticale gele streep (zie voorbeeldfoto).

Wat hebben die gemeenschappelijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan