• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

scherm aanpassen aan afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eastw00d

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Berichten
118
ik heb een scherm met daarin een afbeelding. Nu is het de bedoeling dat het werkblad de maat van deze afbeelding aanneemt, dus alle rijen/kolommen er omheen verdwenen zijn
Hoe los ik dit op?
 
Je hebt dus niet een scherm met een afbeelding erin maar een document? Plaats eens een voorbeeld document.
 
De exacte bedoeling is me niet duidelijk, maar je kan hier mee spelen:
Code:
    With Application
        .WindowState = xlNormal
        .Height = ActiveSheet.Shapes("Afbeelding 1").Height + 210
        .Width = ActiveSheet.Shapes("Afbeelding 1").Width
    End With

Al zal het lastig blijven.
 
Die code zal wel in het visual basic gedeelte geplakt moeten worden denk ik, maar de vraag is waar
 
Dat mag je natuurlijk geheel zelf bepalen. Zet in Blad2 de verwachte uitkomst en plaats het bestandje hier.
 
En waar ben je iemand kwijt geraakt? Het lijkt mij niet zo'n enorme klus om even een voorbeeldje te plaatsen met de verwachte uitkomst.
 
Maak er even dit van:
Code:
Sub Grootte
    With Application
        .WindowState = xlNormal
        .Height = ActiveSheet.Shapes("Afbeelding 1").Height + 210
        .Width = ActiveSheet.Shapes("Afbeelding 1").Width
    End With
End Sub

Plak dat ergens in de Visual Basic Editor, zet de cursor op een regel tussen de Sub en de End Sub en druk dan op F5.
Waar het exact moet komen te staan is helemaal afhankelijk van wat je er precies mee wilt gaan doen. Het zal niet om 1 plaatje gaan dat al in het document staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan