• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

schermafbeelding van muisaanwijzer in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MavBaatje

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Berichten
74
Beste mensen,

De muisaanwijzer kan er in Excel heel creatief uitzien.
Nu wil ik een schermafbeelding maken van de muisaanwijzer op het moment dat je dubbelklikt op de scheidingslijn van een kolomkop. Dan ziet de aanwijzer eruit als een plusteken met een horizontale dubbele pijl.

Weet iemand met welk programma je dat kunt doen? Vroeger had ik Paint Shop Pro waarmee dat kan, maar dat heb ik niet meer. Wel heb ik Photoshop Elements, maar daarin lijkt het niet te kunnen. Wie heeft er een idee hoe ik dat zonder kosten kan oplossen?

Vriendelijke groet en hartelijke dank voor het meedenken.



Maaike
 
Rob,

bedankt voor je link. Dat had ik zelf ook gedaan, maar dan krijg je allerlei tips hoe je een schermafbeelding maakt en dat weet ik wel.
Wat ik zocht, is een programma (gratis; freeware) om een schermafbeelding inclusief een muisaanwijzer te maken.

Dat heb ik gevonden door nog even verder te googelen. Het programma heet Gadwin Printscreen. Het wordt aangeraden door de Computer Totaal en werkt echt lekker.

Dus het antwoord is gevonden :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan