Schijf initialiseren zonder alles kwijt te raken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tifanyswd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Berichten
2
Hallo,

Vanaf gister doet mijn Samsung externe harde schijf het niet meer op mijn Macbook. Hij heeft het altijd prima gedaan, maar natuurlijk precies als er een deadline gehaald moet worden komt er een pop-up in beeld met:

"De schijf die u hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen."
Met de opties: Initiaiseer.. / Negeer / Verwijder media

De harde schijf heeft het altijd prima gedaan. En is nog geen half jaar oud, en maar 3x gebruikt om al m'n bestanden erop te zetten (altijd op een mac). Hij laat zichzelf niet meer zien in Finder en ik kan nergens mijn bestanden nog vinden. Ook heb ik bij schijfhulpprogramma - schijf-EHBO al op herstel geklikt, maar dat hielp helaas ook niet.. Nu is mijn harde schijf alleen nog zichtbaar in schijfhulpprogramma maar ik kan vervolgens daar niks meer aan klikken.

Kan iemand mij helpen hoe ik mijn bestanden er alsnog af kan halen? Dit is namelijk de enige back-up die ik heb..
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
 
Nou in ieder geval niet op initialiseren klikken, want dan formatteert hij hem en ben je de data voor goed kwijt. Je kan proberen om de data van de HDD te halen met DiskWarrior. Ik gebruik het zelf ook en het werkt aardig goed.
 
Nou in ieder geval niet op initialiseren klikken, want dan formatteert hij hem en ben je de data voor goed kwijt. Je kan proberen om de data van de HDD te halen met DiskWarrior. Ik gebruik het zelf ook en het werkt aardig goed.

Bedankt voor je antwoord!
Raak ik mijn bestanden dan niet kwijt, en is de trail voldoende of moet ik dan echt dat programma kopen?
 
Normaal gezien niet, als hij de directory nog kan herstellen en een tijdelijk voorbeeld kan mounten kan je al je bestanden nog snel kopiëren. Daarna kan je de schijf gewoon formatteren. Ik weet niet of de trail voldoende is, ik heb de volledige versie aangezien ik deze tool vaak gebruik. Gewoon is proberen dan zie je het meteen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan