• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Screenshot in gedeeld bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
517
Hi,
Ik heb regelmatig dat ik een screenshot uit het Knipprogramma/Snipping Tool wil pasten in Excel.
Dit lukt alleen als het bestand NIET gedeeld is.

Is er een manier om de screenshot toch in een gedeeld bestand te pasten? Het is onhandig voor mij
om iedereen uit het bestand te laten gaan, bestand delen opheffen, screenshot pasten en dan weer bestand delen.

Mocht het verschil maken: Na verwerking hoeft het screenshot niet opgeslagen te worden in Excel.
Ik neem de gegevens van het screenshot over in de Excel en verwijder daarna het screenshot.

Iemand een idee hoe ik dit in een gedeeld bestand voor elkaar kan krijgen?

Dank alvast,
Frans
 
Waarom zou het handig zijn om de screenshot te 'pasten' in Excel als je hem na verwerking van gegevens weer verwijdert?
Je kunt toch de screenshot in de snipping tool laten staan en Excel ernaast houden?
 
Ik heb grote Excel bestanden en dan is het niet zo handig om met split screen te werken (veel scrollen).
 
Welke versie van Office hebben jullie? Die deel functie is uitermate onbetrouwbaar.
 
Office 2010, waarbij we split screen (window + pijltje rechts en window + pijltje links) gebruiken.

Maar zoalls gezegd, liever hou ik mijn scherm groot, zodat ik goed overzicht in Excel hou.
 
Knoop een tweede scherm aan jouw systeem. Is tegenwoordig zeer gebruikelijk en werkt veel beter als je data moet overnemen.
 
Kijk gewoon de specs na van delen van Excel 2010
https://support.office.com/nl-nl/ar...-werkmap-49b833c0-873b-48d8-8bf2-c1c59a628534
Informatie over de functie Gedeelde werkmap
Excel voor Office 365 Excel voor Office 365 voor Mac Excel 2019 Excel 2016 Excel 2019 voor Mac Excel 2013 Excel 2010 Excel 2007 Excel 2016 voor Mac Minde
en verder op:
Niet-ondersteunde items: Niet-ondersteunde acties:
Afbeeldingen of andere objecten invoegen of wijzigen .....Hulpmiddelen voor tekenen gebruiken

Dat eerst checken is eigenlijk het 1e om na te lopen.

Ergo: Het kan blijkbaar niet.
 
Knoop een tweede scherm aan jouw systeem. Is tegenwoordig zeer gebruikelijk en werkt veel beter als je data moet overnemen.
:thumb:
Vele voordelen, eenmaal gewend kun je niet meer zonder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan