Selecteer webelement en verplaats deze

Bram65

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2023
Berichten
45
Beste,
Ik kan geen voorbeeldbestand toevoegen omdat het een website betreft waarop ik een abbo heb en dus gevoelige informatie bevat. Het betreft een abbo op Kinomap.com, virtueel trainen middels video's icm hometrainer.

Ik heb in mijn account, per land een playlist gemaakt waarin ik video's opsla.
Bijvoorbeeld een video welke is opgenomen in Frankrijk, sla ik op in de playlist Frankrijk.
Daarin staan bv 45 video's. Kinomap biedt niet de optie deze video's te sorteren en daarom heb ik in Excel, met gebruik te maken van Chrome en Selenium, een macro gemaakt die deze playlisten inclusief de video's die erin staan inleest en de data in een Excel sheet, GESORTERRD OP HOOGTEMETERS neerzet. Ik kan dan in de Kinomap playlist de video's sorteren door gebruik te maken van het Excel sheet.
Maar wanneer ik een bepaalde video 2x heb gereden, mag die uit de Kinomap playlist worden verwijderd.

Nu heb ik inmiddels al wel zover dat de te verwijderen video's door de macro uit de Kinomap playlist verwijderd worden.
Ook heb ik het zover dat de video's welke in de Kinomap playlist gesorteerd moeten worden, achterhaald heb. Ik weet dus welk webelement het betreft. Alleen het sorteren/verplaatsen lukt me niet.
Handmatig moet ik dus zo'n video met linkermuisklik aanklikken en vasthouden en naar beneden slepen naar de positie die door het Excel sheet wordt aangegeven.
En dat zou ik ook graag door die macro willen laten uitvoeren maar ik weet niet hoe.
Hopelijk wil en kan iemand op weg helpen.

Bedankt voor uw tijd, gr Bram
 
Terug
Bovenaan Onderaan