selectie combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvo

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2008
Berichten
16
Ik heb een vraag betreft een transactie tabel met comboboxen

TABEL 1
  • Artikelcode
  • Soort
  • Omschrijving
  • Prijs
  • laatste update
  • status

TABEL 2
  • Transactiecode
  • datum
  • aantal
  • Prijs
  • lidnr
  • artikelcode

Mijn formulier bestaat uit twee comboxen.
1 combobox vanuit tabel 1 (omschrijving)
1 combobox vanuit tabel 1 (prijs)

Wat ik in het formulier doe, is een selectie maken vanuit combobox omschrijving.
Achter deze knop hangt een after update: Me.Form.Refresh
Daarna moet ik handmatig uit het volgende combobox de prijs selecteren, dit is 1 prijs (via sql code)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet handmatig de waarde moet selecteren maar dit automatisch gebeurd.
Ik wil graag benadrukken dat bij het aanmaken van een nieuwe bestelling met een nieuwe omschrijving de prijs automatisch wordt aangepast dus dit geen vaste waarde is.

Alvast bedankt.
 
Beste Charles,

Het feit dat ik geen vragen voor schoolopdrachten mag plaatsen was voor mij tot enige tijd geleden volkomen vreemd.
Ik wil het forum en haar gebruikers daarin respecteren. Je hoeft dus niet te twijfelen aan mijn capasiteiten dat ik deze regel niet begrijp of nakom.

Om antwoord te geven op jouw vraag, is mijn antwoord 'neen'.

Naast mijn school ben ik ook voor werk en prive bezig om diverse applicaties te bouwen. Graag besteed ik mijn tijd in de toekomst aan het uitzoeken en opdoen van kennis dan mij te moeten verantwoorden.

Dat betekend niet dat ik jouw functie op dit forum in twijfel wil trekken, want ik ben blij dat er mensen/gebruikers zijn die dit forum kwalitatief hoogstaand willen houden. Maar ga dan niet dit soort onzin vragen posten.

Dus ik ben benieuwd of je mijn onopgeloste Access vragen kan beantwoorden.

Thx.
 
Beste dvo,

Dat zou ik wel kunnen, maar waarom zou ik? Je reageert toch niet.

De vraag die je hier stelt, is in een bijna vergelijkbare vorm al beantwoord.

Zie bovenstaande linken.
 
Je ontwijkt mijn originele vraag. Niemand zit te wachten op een discussie dat geen inhoud kent.

Ik dacht dat het zoiets was met aan afterupdate, maar dat werkt helaas niet.
Me!<ControlName> = Me!<ControlName>.ItemData(0)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan