Selectie in formulier naar rapport!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemesis2212

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
43
Hoi all,

Ik ben een formulier aan het maken met een aantal selectie criteria (comboboxen en tekstvakken) Mijn vraag is nu dat ik dit in een query heb aangegeven en wanneer alles geselecteerd is komt dit mooi via een macro in een rapportje te staan.

Nu zou ik graag willen zien dat wanneer je bijvoorbeeld maar 2 van de 4 mogelijke selecties iets neerzet en de andere 2 leeg blijven dat ik hiervan alsnog een rapport kan uitdraaien.

voorbeeld. naam, plaats, leeftijd, geslacht

ik wil bv niet alle 4 selecties in een rapport maar wel alle mannen die in groningen wonen b.v.

Hoe kan ik dat aanpassen??? want op dit moment moet ik alles invullen anders laat het rapport helemaal niks zien.

Alvast bedankt!!!
 
Laatst bewerkt:
Als je keuzelijsten gebruikt voor je filterkeuzes, zou je de filterstring kunnen laten opbouwen voordat het rapport wordt opgemaakt. Hierbij ga ik er wel van uit, dat je het rapport kunt opstarten vanuit een formulier met een knop.
Gebruik je in de query vaste verwijzingen naar het formulier, en start je het rapport op met een macro die het rapport opent, dan moet je de query-criteria zodanig aanpassen, dat ze niet filteren op de keuzelijsten die leeg zijn, omdat ze niet zijn gekozen.
In dat geval ziet een filtering er ongeveer zo uit:

Like [Forms]![Formuliernaam]![Veldnaam] & "*"

En dat uiteraard voor alle velden, want ik neem aan, dat ze allemaal leeg kunnen zijn.
 
ik heb idd een knop dat een daarmee een macro een rapport opent. dat rapport is gelinked aan de query.

Ik ga het proberen tnx voor de info!!
 
ik kan [Forms]![Formuliernaam]![Veldnaam] & "*" gewoon in de query plaatsen, ik heb het geprobeerd maar hierna het rapport uitdraaien werkthet niet zelfs al heb ik van de 4 selecties of invoervakken in het form maar 2 gebruikt.

Of kan het nog op een andere manier of doe ik iets niet goed?
 
Doet de query het niet, of doet het rapport het niet?
 
query doet het wel en het rapport ook maar het rapport laat alleen maar de geselecteerde dingen zien alleen als ik alle comboboxen invul. wanneer ik 1 oversla (leeg laat, wat ik wil) laat het rapport helemaal niks zien

het is een combinatie van alles of niks :S vind het heel vreemd hoe ik dit kan aanpakken. Het enige wat ik wil is dat het rapport laat zien alleen op de velden waar ik een selectie op heb gemaakt en de rest skipped of overslaat wanneer het leeg is.

Octofish het is misschien ongebruikelijk maar heb jij misschien een email adres of msn/skype? dat zou misschien wel schelen want ik ben er atm ook mee bezig, als je tijd hebt ofcourse :)

Groeten Niels
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijke email adressen worden (ook wel terecht...) door de moderator vrij snel verwijderd. De bedoeling van een forum is nu eenmaal dat iedereen er wat aan heeft..
 
dit is nu sql code wat ik heb:

SELECT Dieren.Naam, Dieren.Huidigegroepsnummer, [Groep dieren].Groepsnaam, Dieren.Geslacht, Dieren.Diersoort, Fix((Date()-[Geboortedatum])/365.25) AS Leeftijd, Dieren.Geboortedatum, Dieren.Herkomst, Dieren.Anticonceptie, Dieren.Castratie
FROM [Groep dieren] INNER JOIN Dieren ON [Groep dieren].Groepsnummer=Dieren.Huidigegroepsnummer
WHERE ([Groep dieren].Groepsnaam=Forms![diersoort selectie].groepsnaam Or Forms![diersoort selectie].groepsnaam Is Null)
And (Dieren.Diersoort=Forms![diersoort selectie].soortaap Or Forms![diersoort selectie].soortaap Is Null)
And (Dieren.Geslacht=Forms![diersoort selectie].aapgeslacht Or Forms![diersoort selectie].aapgeslacht Is Null)
And (Dieren.Herkomst=Forms![diersoort selectie].Herkomst Or Forms![diersoort selectie].Herkomst Is Null)
And (Dieren.Anticonceptie=Forms![diersoort selectie].Anticonceptie Or Forms![diersoort selectie].Anticonceptie Is Null)
And (Dieren.Levensstadium=Forms![diersoort selectie].Levensstadium Or Forms![diersoort selectie].Levensstadium Is Null)
And (Dieren.Castratie=Forms![diersoort selectie].Castratie Or Forms![diersoort selectie].Castratie Is Null)
And (Dieren.Opgroeiwijze=Forms![diersoort selectie].Opgroeiwijze Or Forms![diersoort selectie].Opgroeiwijze Is Null)
And (Dieren.Opgroeiomstandigheden=Forms![diersoort selectie].opgroei Or Forms![diersoort selectie].opgroei Is Null)
And (Fix((Date()-[Geboortedatum])/365.25) between forms![diersoort selectie].beginleeftijd And forms![diersoort selectie].eindleeftijd) or (forms![diersoort selectie].beginleeftijd and forms![diersoort selectie].eindleeftijd Is Null);

alleen het probleem nu nog is het laatste met de fixdate, in het formulier heb ik een begin ene eind leeftijd waarop ik moet kunnen selecteren. maar wanneer ik deze niet invul kan het rapport helemaal niks vinden.

sorry voor lange spam sql code :evil:

iemand een idee??
 
Je syntaxis klopt niet.
Wijzig je laatste konditie in

And (Fix((Date()-[Geboortedatum])/365.25) between forms![diersoort selectie].beginleeftijd And forms![diersoort selectie].eindleeftijd) or (forms![diersoort selectie].beginleeftijd Is Null and forms![diersoort selectie].eindleeftijd Is Null);

PS leeftijd berekenen door te delen door 365.25 is niet bepaald waterdicht ;)

Grtz,

Tardis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan