• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selectie listbox wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Berichten
902
beste,

welke formule gebruik ik het best om na de invoer van een listboxwaarde deze te wissen?
ik bedoel dus wat ik in de macro kan schrijven om dit te verwezenlijken...

ik klik op een waarde in de lijst, combobox "invoeren" zorgt ervoor dat dit in een tabel komt, maar na deze invoer wil ik geen blauw selectievakje meer zien... :)

groeten spiesse
 
Spiesse,

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  ActiveCell = ListBox1.Value & " " & ListBox2.Value
  ListBox1.Value = ""
  ListBox2.Value = ""
End Sub
 
kan ik deze ook implementeren in een bestaande combobox?

thx voor de snelle reply!
 
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  ActiveCell = ListBox1.Value & " " & ListBox2.Value
  ListBox1.Value = ""
  ListBox2.Value = ""
  ComboBox1.Value = ""
End Sub
 
mss nog een ander vraagje... kan ik een datumkiezer in een userform krijgen?

ik ben bezig voor een systeem uit te dokteren voor de bezetting van machines per project, maar de persoon hier in kwestie wil een termijn kunnen kiezen. nu dacht ik eraan om dit ook in de userform te duwen via een datumkiezer van begindatum en einddatum :)

das nog iets boven mijn petje :)
 
Ik heb gezocht op kalender in "Doorzoek dit forum" (staat rechts boven)
Hier kun ja van alles opzoeken.

Kijk hier maar even.
 
oki, thx.

ik ga proberen met trial and error dit in de reeds gemaakte userform steken :)
ik ga je hulp nog veel nodig hebben want is een groot project dat ik eigenlijk wel tot een goed eind wil brengen :)
eerst een ander werkje doen en dan hoor je me terug :) denk dat het na de middag zal zijn
 
hoe in gods naam kan ik die userform integreren in een reeds bestaande userform? :)
 
ok, ben al een stap verder... maar ik geraak nie goe wijs uit wat ze schrijven in je link...
als ik op commandbutton "begindatum" klik, dan krijg ik userform2 te zijn, maar helaas zonder kalender...

Private Sub Calendar1_Click()

TextBox1.Value = Format(Calendar1.Value, "dd mmmm yyyy")

End Sub

Private Sub CommandButton1_Click()
UserForm2.Hide
End Sub

Private Sub UserForm_Click()

End Sub

Wat moet ik aanpassen om mijn kalender te zien? en door op een dag te klikken deze ook in een tekstvak te krijgen??
 
Kijk of je hier wat mee kunt.
 

Bijlagen

  • Userform-Test.xls
    41,5 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
ik geraak er maar niet. waarschijnlijk moet ik net als een commandbutton of textbutton een calender invoegen, maar waar vind ik die? :)
 
ok, ik ben iets verder, per toeval :) nu nog de datum in het tekstvak krijgen :)
 
Je moet bij Werkset / Besturingselementen waarschijnlijk de Calendar nog aanvinken.
Dit doe je door op de werkset met rechts te klikken en dan Extra besturingselementen, daar de Calendar op zoeken en een vinkje plaatsen.
 
ook hier heb je me geholpen :)
kalender is intussen gelukt :) maar hoe voorkom ik dat de datum die in een tekstvak tevoorschijn komt, overschreven wordt? alleszins iets met disable of zo???
 
Kun je dat dan niet met VBA doen?
Code:
Private Sub Calendar1_Click()
' Transfer date selected on calendar to active cell
' and close UserForm.
  If UserForm1.TextBox1.Value = "" Then
    UserForm1.TextBox1.Value = Calendar1.Value
  End If
  Unload Me
End Sub
Bij mij werkt dit.
 
Laatst bewerkt:
heb me verkeerd uitgedrukt :)
het is de bedoeling dat de gebruiker geen andere datum kan invoeren dan diegene die hij geselecteerd heeft, dus er mag niet in getypt kunnen worden :)
 
Dat kun je bij de eigenschappen van de TextBox regelen.
Locked = True
 
Laatst bewerkt:
wederom gelukt :)
je bent goed :) en ik word beetje bij beetje iets beter :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan