Hallo,
Ik loop tegen een probleem aan met access, waar ik niet uit kom.
De opzet is als volgt:
Met formulier 2, frmInkomsten_factuur, kan ik de factuur opzoeken die ik wil invoeren als nieuwe record of in de huidige record in frmInkomsten. De velden die bij frmInkomsten_factuur staan, worden al ingevuld door de combobox.
Nu wil ik dus graag, met behulp van een knop (cmdInvoeren) de gegevens in de velden van frmInkomsten_factuur kopieëren/invullen naar de gelijknamige velden in een nieuwe of huidige record van frmInkomsten.
Gelijktijdig wil ik dan de factuur afvinken alszijnde betaald. Dat laatste heb ik met onderstaande code al gedaan.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik loop tegen een probleem aan met access, waar ik niet uit kom.
De opzet is als volgt:
- Een formulier genaamd frmInkomsten, die zijn gegevens haalt uit qryInkomsten.
- Een formulier genaamd frmInkomsten_factuur die zijn gegevens haalt uit qryFacturen. Met de velden:
- Combobox, genaamd cbZoekFactuur, waarin ik een factuur kan selecteren.
- Field, Factuurnummer
- Field, Klantnummer
- Field, Bedrijfsnaam
- Field, Factuurbedrag
Met formulier 2, frmInkomsten_factuur, kan ik de factuur opzoeken die ik wil invoeren als nieuwe record of in de huidige record in frmInkomsten. De velden die bij frmInkomsten_factuur staan, worden al ingevuld door de combobox.
Nu wil ik dus graag, met behulp van een knop (cmdInvoeren) de gegevens in de velden van frmInkomsten_factuur kopieëren/invullen naar de gelijknamige velden in een nieuwe of huidige record van frmInkomsten.
Gelijktijdig wil ik dan de factuur afvinken alszijnde betaald. Dat laatste heb ik met onderstaande code al gedaan.
Code:
Private Sub cmdInvoeren_Click()
Me.Betaald.Value = -1
If (Me.Form.Dirty) Then
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
End If
DoCmd.Close acForm, "Inkomsten_factuur"
End Sub
Hoe krijg ik dit voor elkaar?