selectiequery en opzoekvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

jochendecraene

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2014
Berichten
14
Beste,

Ik heb een aantal gerelateerde tabellen en wens een aantal query's te maken. Dit lukt, behalve voor deze velden waarvan de waarden opgezocht moeten worden in een andere tabel.
Zo is er een veld waar doelstellingen ingevuld moeten worden. Deze kan je selecteren uit een lijst.

Als ik in een query voor dit veld een criterium ingeef krijg ik geen enkel resultaat. Voor andere velden uit dezelfde query krijg ik wel resultaten. Enkel bij de "opzoekvelden" krijg ik geen enkel resultaat ...

iemand een idee ?
 
Je bent in de valkuil gesprongen, die ik iedereen ontraad: je hebt keuzelijsten gebruikt in een tabel. Moet je nooit doen. waarom ook alweer niet? Jawel, o.a. jouw vraag :). Gebruik keuzelijsten alleen in formulieren, en in een tabel alleen als je ze baseert op een <Lijst met waarden>. Ik kan je wel aangeven waarom het niet werkt: je keuzelijst laat de tekstwaarden zien, maar slaat de onderliggende sleutelwaarden op. Dus als je in je keuzelijst 'Moorkop' ziet uit de tabel Artikelen, dan staat er in het veld eigenlijk 123. Waarbij 123 dan uiteraard de waarde van het ID veld is uit je tabel. Typ maar een willekeurige sleutelwaarde in, en je zult zien dat je query prima werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan