• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectievakje verwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickT22

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2016
Berichten
17
Help!

Ik heb een formulier gemaakt met een paar honderd selectievakjes, waarvan een groot deel aan macro's verbonden zijn. Deze macro's zorgen ervoor dat rijen zichtbaar en verborgen worden. Tijdens het bouwen en testen van het document gaat alles goed. Maar dan opeens zijn (zonder dat ik daar een aanleiding voor zie) een deel van de selectievakjes verdwenen. De bewuste selectievakjes hebben zich dan verzameld tussen 2 regels in. Hoe komst dit en vooral wat kan ik hier tegen doen?

Ik heb een testbestandje gemaakt, waar het probleem zich nu niet voordoet, maar het origineel is op exact dezelfde wijze opgebouwd.

Bvd,
Patrick
 

Bijlagen

  • Checkbox verdwijn.xlsm
    23,5 KB · Weergaven: 30
Gebruik ipv selectievakjes een x in een cel, is veel makkelijker mee werken en blijven altijd op de afgesproken plaats staan.
 
Dit is de vloek van die controls, ze gedragen zich niet altijd even lekker. Ik heb een project waarin ik er ook veel moest gebruiken en de enige manier om het scherp te krijgen is door in een hulpkolom op de juiste rij de naam van de checkbox te plaatsen. Een macro leest dan telkens die hulpkolom uit en verplaatst de checkboxen naar de juiste plek. Hoop gedoe voor iets wat opgelost is als je je beperkt tot het invullen van waarden in cellen.
 
@JanKarel. Die hulp kolom is misschien niet de meest perfecte oplossing maar wel een oplossing. Ik snap alleen niet helemaal hoe je die maakt, kan je een voorbeeld geven?
 
Ik heb ooit eens zoiets bedacht.
Bij het openen van het bestand zet het de posities van de shapes in Blad2.
Bij het sluiten zet het de shapes terug op de juiste plek.
Zoiets kan je elke keer aanroepen met "call" in je codes verwijzend naar de sub.
 

Bijlagen

  • optionbuttons(1).xlsm
    28,7 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan