selectievakjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje8

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
428
Hallo,

Ik heb een tabel met al de namen van de werknemers en een tabel met de opleidingen.
Nu wil ik graag een formulier maken met de opleiding en al de namen van de werknemers. En al diegene die de opleiding hebben gevolgd moet men dan aanvinken.
Hoe doe ik dit?
 
tblWerknemers is een tabel met één record per werknemer (unieke records), tblOpleidingen is dat ook. Tenzij één werknemer maar één opleiding mag doen, of één opleiding maar door één werknemer gedaan mag worden, heb je dus een aparte tabel nodig om alle opleidingen per werknemer vast te leggen. Overigens heb je met die constructie geen selectievakjes nodig; kwestie van susbformulieren (Opleidingen op Werknemers en Werknemers op Opleidingen) om alles te kunnen zien en toewijzen.
 
tblWerknemers: Persnr, Naam, Voornaam
tblOpleidingen: OplID, Opleiding, Omschrijving
tblWerknemerOpleiding: WerkOplID, Persnr, OplID, Datum

Nu wil ik graag een formulier maken waarbij alles wordt ingevuld:
OplId: 1
Opleiding: ....................
Omschrijving: ..........................
Datum: ......................

eventueel subformulier met ALLE namen van de werknemers:
Naam + voornaam 1 selectievakje
Naam + voornaam 2 selectievakje
Naam + voornaam 3 selectievakje
Naam + voornaam 4 selectievakje
In dit subformulier moet men dan aanduiden welke werknemers de opleiding hebben gevolgd.

Is dit mogelijk??
 
De tabel tblWerknemerOpleiding kun je best vullen vanuit ofwel een werknemer, ofwel een opleiding. In dit geval zou ik Opleiding als basis nemen, want je wilt de personen per opleiding zien. Dus op het hoofdformulier tblOpleidingen in het subformulier wat je baseert op de tabel tblWerknemerOpleiding. Als je een datum wilt gebruiken, dan zou ik er zelfs nog een tabel tussen hangen om het flexibeler te maken: tblOpleidingRooster. En die gebruik je dus zo:
tblOpleidingen --> tblOpleidingRooster --> tbRoosterWerknemer <-- tblWerknemers.
Nu kun je een rooster maken met in tblOpleidingRooster RoosterID en begin- en einddatum (eventueel lokatie) (hoofdformulier ook) en in het subformulier leg je dan de deelnemers vast. Datum en Opleiding heb je dan al eenmalig vastgelegd, je voegt alleen de deelnemers nog toe.
 
Ok, dit begrijp ik maar hoe kan ik in mijn subform een overzicht krijgen met alle werknemers?
 
Dat zie je vanzelf.... Het subformulier is een doorlopend formulier.
 
hallo Patje8,
in bijlage een ontwerp(je) dat je misschien helpt / kan gebruiken ?!?!

enkele bemerkingen vooraf:
1. geen VBA, alleen macro's.
2. (nog) geen rekening gehouden met de opmerking/suggestie van Octafish voor de aparte tabel met datums (bericht 20-9 20.54 h)
(die tabel kan wel, indien nodig, snel bijgevoegd worden)
3. het invoegen van nieuwe records (werknemers met hun opleiding(en)) kan via eender welk formulier gebeuren,
dus: via het individuele Werknemers-formulier kan je de Opleidingen van die Werknemer invoeren
via het individuele Opleidings-formulier kan je de Werknemers invoeren die de Opleiding volgden
daarnaast heb je nog de knop WERKNEMERS MET HUN GEVOLGDE OPLEIDINGEN, waarmee je ook voor eender welke
Werknemer eender welke Opleiding kan toewijzen.
4. op de formulieren Werknemers (doorlopend) en Opleidingen (doorlopend) zie je links van iedere record een icoontje;
klikken op dit icoontje opent het betreffende individuele Werknemers- of Opleidingsformulier.

indien ongeschikt / fout / geen goede basis .... gooi weg.

mvg,
Duke of Earl
 

Bijlagen

  • Nieuwe gecomprimeerde (gezipte) map.zip
    43,8 KB · Weergaven: 38
Er moest nogal wat gebeuren, dus ik heb hem maar even opnieuw gemaakt. Is sneller dan het allemaal uitleggen :).
 

Bijlagen

  • Database51.zip
    33,2 KB · Weergaven: 50
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan