• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selection change niet uitvoeren bij muisklik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samsung6713

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2019
Berichten
209
Goedemorgen,

Ik van van de volgende site https://www.contextures.com/xlDataVal14.html een stukje code gehaald.
De code opent een combobox die openklapt op cellen waar gegevensvalidatie (lijst) in staan.

De code werkt op een selectionchange, maar op dezelfde site staat ook een code voor de dubbelklik.
Nu zou ik de selectionchange alleen willen uitvoeren als dat met het toetsenbord gebeurd (tab), en niet bij een muisklik.

Doel is bij invoeren opent het comboboxje, en als ik ergens op klik dat er niks gebeurd.
Bij dubbelklikken kan ik het dan wel laten uitvoeren.

In de bijlage het voorbeeld bestand, daarin staat in blad1 de code voor de selectionchange, en in de module 1 de code voor de dubbelklik.

Is zoiets mogelijk?
 

Bijlagen

  • Map1.xlsm
    25,2 KB · Weergaven: 44
Worksheet_ functies horen achter een werkblad te staan.
Als ze in een module staan worden ze nooit uitgevoerd door het betreffende event.

Het SelectionChange event maakt geen onderscheid tussen de verschillende manieren waarop je naar een andere cel kan gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het BeforeDoubleclick event in een module gezet ter info.
Heeft nu geen nut om die achter het werkblad te zetten.
Is er een andere manier om de code uit te voeren bij toetsaanslag, maar niet bij een muisklik?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan