• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

serie matig hyperlinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harm1971

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2013
Berichten
13
Ik maak in excel een boekbestand aan met titels en geef ze een volgnummer. Dit volgnummer hyperlink ik naar het pdf bestand op mijn harde schijf. Nu doe ik dat elke keer handmatig per volgnummer, is het mogelijk om dit automatisch te doen?
De op te geven map is elke keer hetzelfde en de titels zijn vervangen voor volgnummers die corresponderen met het volgnummer in het excel bestand.

gr.

Harm
 
Wijzig het bestandenpad.
In dit voorbeeld staan de volgnummers in kolom A.

Code:
Sub PDFhyperlink()
Const Path As String = "C:\users\hsv\documents\Test\"
Dim cl As Range, bestand As String
  With ActiveSheet
    For Each cl In .Columns(1).SpecialCells(2)
        bestand = cl & ".pdf"
        .Hyperlinks.Add cl, Path & bestand
    Next cl
 End With
End Sub
 
Het kan ook met de formule: Hyperlink()
 

Bijlagen

  • Hyperlink_Formule_Demo.xls
    13,5 KB · Weergaven: 28
sorry ik ben een complete nitwit verder op excel gebied, maar als ik deze aanwijzingen volg krijg ik geen doortelling maar een steeds weer herhalende serie links waarvan wel de volgnummers oplopen maar de vindplaats blijft hetzelfde.
 
Dan heb je waarschijnlijk mijn code niet geprobeerd als nitwit zijnde.
 
Harm,

Plaats eens een excel voorbeeldje, dan wordt het probleem duidelijk en waarschijnlijk opgelost
 
ik hoop dat zo mijn vraag duidelijker wordt, ik moet dus nu elke link handmatig invoeren. Mijn vraag is dus kan dit ook sneller?
Bekijk bijlage doorlinken.xls

HSV
Dan heb je waarschijnlijk mijn code niet geprobeerd als nitwit zijnde.

Nope, wel gekeken en gezocht waar je bedoeld dat ik hem moet invoegen maar niet gevonden.
 
Hier je bestandje met de code achter de schermen.
Om de code te vinden druk Alt + F11.

Test het maar eens door op het knopje te klikken in het werkblad.
 

Bijlagen

  • doorlinken.xls
    32,5 KB · Weergaven: 28
Dat is inderdaad wat ik zoek, en ik zie iets van visual basics? Maar nu nog hoe ik het invul?
Want dat probeer ik nu vanaf ongeveer 13:00 .
 
Wat wil je weten Harm.
 
Wel, ik vind waar ik het een en ander moet invullen. Ook dat ik dan het pad nog moet veranderen in het werkelijke pad. Maar hoe sla ik dat dan op zodat het ook werkt? Of hoe pas je het dan toe?
 
Je kunt het bestand gewoon opslaan.
 
dat doe ik, maar dat linkt ie nog niet door. Het visual blijft wel maar de doorlinking komt niet.
 
Heb je de CommandButton ook op het werkblad gezet?
 
Welk versie van Excel heb je.
Excel 2003 of later.
 
Prima toch?

Volgens mij werkt het hetzelfde als Excel 2003.
Klik met de rechtermuisknop bovenin de werkbalk en vink 'werksetbesturingselementen aan'.

Of:
Ga naar Menu Extra → Aanpassen → Opdrachten.
Ga in het linker venster naar 'Werksetbesturingselementen' en sleep daar aan de rechter kant bij 'Opdrachten'... 'Besturingselementen' of 'Meer Besturingselemeten' naar een werkbalk bovenaan.
Sleep 'Ontwerpmodus' daar ook naar toe.

Als je dat voor elkaar hebt, reageer je maar even weer.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze aangiften!!!

Het is gelukt!!!!!

Ik moest inderdaad de "command button" toevoegen!!!

Nu rest alleen nog de vraag of ik deze ook nog kan hernoemen, nu heet hij "Command Button1"

gr.

Harm
 
Klik op de driehoek-liniaal-potlood (ontwerpmodus).
Klik rechtermuis op de button → eigenschappen → caption, en verander de tekst die er achter staat.
Klik Ontwerpmodus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan