site online zetten met ftp programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

kim1982

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
138
hallo :d

ik heb op chello.nl (upc) een ruimte om mijn site te plaatsen (gemaakt in frontpage)
Ik heb filezilla gebruikt om bestanden op de juiste plek te krijgen.

Nu heb ik alles volgens mij goed geupload... (voor wie zilla kent, het staat nu allemaal rechts ...) maar als ik mijn upc webadress invul zegt ie: site niet actief ?? Terwijl ik wel alles heb geupload.

weet iemand wat ik moet doen? misschien zie ik dingen over het hoofd hoor....:rolleyes:
groetjes kim :)
 
re

wel alles correct ingevuld gebruikers naam klopt wachtwoord correct path gekozen waar de bestanden moeten opstaan (meestaan aangewezen door de server bv public_htm)

correct poort

dit zijn zo de dingetjes waar het soms verkeerd loopt kijk daar alvast eens naar
 
gebruikersnaam en wachtwoord zijn goedgekeurd... anders kon ik ook niet beginnen met uploaden volgens mij.

port is niet ingevuld .. weet ook niet wat ik daar moet neerzetten??!!

en patch gekozen? ehm waar staat dat?? wat dat is, geen idee eigenlijk.. *schaam* :eek:
 
Hoi Kim,
  • Heb je inderdaad alles geupload naar de root van de server (de map public_html of www), en van daaruit je verdere mappen aangemaakt?
  • En staat in de root je startpagina met de naam "index.html"?
  • Wat zie je als je in het rechtervenster van FileZilla op index.html rechtsklikt, en dan de optie "Bekijken/bewerken" aanklikt? Zie je dan de code van jouw pagina, of iets anders (met "site niet actief" ofzo)? Dan is het de verkeerde!
Met vriendelijke groet,
CSShinter
 
Illustraties!
Bij mijn provider ziet het bovenste rechtervakje van FileZilla er zo uit:

filezilla-path1.gif

De site staat in het mapje public_html. Daar staat mijn index.html in, en de mapjes die ik verder gebruik.
Het "path" (= pad, weggetje) is de route vanaf binnenkomst totaan de public_html map.
Dat kan je instellen als "standaard externe map" in het tabblad "Geavanceerd" van het Bestand>Sitebeheer... venster , als je niet steeds in het rechtervenster op public_html wilt klikken om iets op de server te gaan doen:

filezilla-path2.gif

De poort instellen gaat meestal automatisch, en anders zou je niets hebben kunnen uploaden; kan dus oningevuld blijven.

Helpt dit?
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
hmmmm volgens mij doe ik dingen gruwelijk fout ! ik zie bv dit staan in FZ rechterkant:

beeld fz.png

(hopelijk lukt dit bovenstaande)

dus ik zie helemaal geen andere mappen staan bovenin rechts .. behalve website baby joki.
rechtsonder in het scherm zie ik wel al mijn mappen staan (waaronder index.htm etc)..

ik heb eigenlijk alles gedaan volgens de manier van deze website: http://www.yolknet.nl/handleidingen/handleiding-ftp.pdf

maar ik vraag mij af of het goed is...

want als ik op index.htm met rechtermuis klik, en op vieuw/edit klik.. opent er een pagina met : bestand niet gevonden :evil:
 
re

staat er toevallig een bestand op de server genaamd htacces??

indien van wel download deze van de server en bekijk eens de instellingen het kan zijn dat dit bestand verkeerd is ik raad de mensen altijd aan (indien mogelijk) hun site up te loaden vanwaar ze deze maken

ik maak websites in dreamweaver en daar laad ik deze ook op met de ingebouwde ftp funcite ik weet niet of deze in frontpage ook zit .... dusja bekijk het even
 
Hoi Kim,
Het lijkt er op dat je de handleiding goed hebt uitgevoerd > raadselen!
Ik denk dat het 't beste is om even contact op te nemen met de helpdesk van je provider. Misschien hebben ze het een of ander niet aangezet, of is er iets anders aan de hand.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
2e1xf06.jpg


ik ben ook ten einde raad met programma filezilla heb ik uploaden
ik heb windows 7 ben dagen mee bezig met uploaden het wil niet lukk met uploaden naar de rechterkant wordt er gek
vriendelijk gr. margareth
 
probber het volgende eens

vul je host user & pass in en bij poort probeer een poort 22
 
Hoi margarethjuh,
Als ik je screenshot van FileZilla van nr. #9 hierboven bekijk, heeft FZ wel contact met de site, maar staat er helemaal niets op.
Dan kan het kloppen dat de index.html of de losse domeinnaam in de browser een "pagina bestaat niet" te zien geeft.

Ik zou eerst eens proberen:
  1. Klik in het linker venster je lokale map "Website" open.
  2. Als het goed is, staat daar een index.html in.
  3. Sleep deze index.html naar het rechter venster (in het vak "lege mappen").
Als het goed is, kan je nu je browser openen, naar de site gaan, en de tekst van deze index.html zien (opmaak en afbeeldingen ontbreken nog).
Werkt dit?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
PS
@Kim: is het gelukt?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan